У Венеційській комісії побачили, що мовні гетто, які настворювала Україна, призводять до анексій
Минуле керівництво держави так і не змогло забезпечити належне функціонування української мови в усіх сферах суспільного життя, — Головатий
Українська держава власними руками створила такі умови, які не в останню чергу зіграли істотну роль в анексії Криму. Таку думку висловив в інтерв’ю «Главкому» член Венеційської комісії Сергій Головатий.
Правник порівнює сучасну ситуацію з радянською: «У радянські часи, приміром, угорці на Закарпатті були двомовними, бо навчались російською (як мовою «межнационального общения» в рамках концепції «новая общность – советский народ») та угорською. А в роки української незалежності, ще від часу ухвалення Конституції 1996 року за Кучми, а потім і за часів Ющенка та Януковича виникла ситуація, коли вже російською так навчати не було потреби, а українську як державну не було запроваджено в освітній процес».
«Як не прикро, — відзначає Головатий, — але в минулого керівництва нашої держави так і не дійшли руки до забезпечення належного функціонування української як державної в усіх сферах суспільного життя, включно з освітньою, що спричинило утворення мовних анклавів, які маємо нині. Про це цілком слушно зауважує міністр освіти Лілія Гриневич: «Будь-які створені «мовні гетто» – це завжди політично уразлива територія для територіальних претензій. Погляньте, що було в Криму. В Криму взагалі не було української мови…».
Головатий висловлює думку, що українська держава власними руками створила умови, які привели до анексії Криму. «Вони досить схожі до того, що відбувається в Каталонії, — каже політик, — де є міцними настрої щодо незалежності краю. Це умови, коли на початку висувають вимоги щодо автономії, які згодом мають тенденцію переростати в гранично небезпечні для територіальної цілісності держави вимоги».
Нагадуємо, що на початку вересня Верховна Рада ухвалила Закон «Про освіту», один з пунктів — переведення шкільної освіти в Україні на українську мову. Це викликало обурення у представників окремих меншин переважно на Західній Україні. На їх підтримку виступили уряди Румунії і Угорщини.
11 грудня Венеційська комісія має надати рекомендації до нового освітнього закону України.
Повну версію інтерв’ю з Сергієм Головатим Читайте тут: Член Венеційської комісії Сергій Головатий: Навчання виключно мовою нацменшин? Такого не допускає жодна країна Європи!