Усі авіакомпанії, які запускають нові рейси за новими маршрутами, мають однаковий збір в $7,5 - Омелян
Міністр наполягає на розконсервації терміналу F в аеропорту «Бориспіль»
Пасажирський збір $7,5 для Ryanair є однаковий для всіх компаній, які запускатимуть нові рейси за новими маршрутами. Для старих маршрутів є інші ставки. Про це розказав міністр інфраструктури України Володимир Омелян під час прес-конференції в прес-центрі «Главкома».
«Пасажирський збір 7,5 доларів для Ryanair є однаковий для всіх компаній, які запускатимуть нові рейси по нових маршрутах. Цією ставкою може скористатися як компанія МАУ, компанія «Люфтганза», так і компанія Ryanair. Є інші ставки для старих маршрутів. Адже для нового маршруту треба зробити інвестиції, вкласти кошти, треба створити пасажиропотік. А на старому маршруті в тебе вже все готово. Всі інші тарифи і збори є однаковими для всіх авіакомпаній, немає жодних винятків», - говорить міністр.
Він також наполягає на розконсервації терміналу F в аеропорту «Бориспіль».
«Там ми створюємо абсолютно прості умови – пасажир зайшов і одразу пішов до літака, не треба там супер пропозицій, це лоукостова ніша. Якщо хтось хоче мати кращі умови, то для цього працює термінал D. Це нормальна модель для аеропорту. Ryanair літають в усі ключові аеропорти Європи – Бухарест, Будапешт, Прага, балтійські держави, в ключовий аеропорт Франкфурта, і лише Україна є якимось винятком», - продовжує Омелян.
Міністр зауважує,щоб уникнути будь-яких інсинуацій, що держава одним компаніям допомагає, а іншим - ні, було створено абсолютно однакові тарифи для всіх.
«Вони прозорі і опубліковані на сайті міністерства, і вони повинні бути відображені в публічній оферті аеропорту «Бориспіль». Можливо, ви не знаєте, але окремі авіаційні збори аеропорту «Бориспіль» мають рентабельність 700-800%. Коли ми говоримо про те, наскільки справедливо платити завищені авіаційні збори, то це теж питання до усіх нас. Що хоче кожен з українців – літати дорого і мати одну древню компанію, яка генерує прибуток чи літати дешево усім і мати ефективну державну компанію? Вибір дуже простий: або ми створюємо ринок, або ми граємо на руку комусь одному. Я вважаю, що ми маємо створити ринок. Ryanair не є комфортним переговірником , але є мета домовитися. І досвід аеропорту «Львів» є позитивним. Якщо стоїть питання, щоб будь-якою ціною не пустити цього іноземного лоукостера, то я такі речі толерувати не буду», - пригрозив Омелян.
Він також зазначає, що є багато спекуляцій навколо того, скільки аеропорт буде втрачати чи заробляти, і запевняє, що перші розрахунки аеропорту «Бориспіль» свідчили, що це буде прибутково.
«Існує спекуляція про можливі фінансові втрати аеропорту «Бориспіль». Вони нічим не підтверджені. Будуються на припущеннях, які зробили колишні менеджери компанії МАУ та «Аеросвіт». З такою самою вірогідністю я можу стверджувати, що компанія МАУ буде мати таку саму долю, яку спіткав «Приватбанк». Як ви знаєте власники пов’язані. Але я ж цього не роблю. Я зараз не говорю, в яку суму обходиться авіакомпанія МАУ державному бюджету, це не сотня гривень. Я говорю про те. В нас на ринку має бути вільна конкуренція. А отже - якісний продукт для громадян. Будь ласка, доведіть, що без державних додатній, без державних пільг, без приватних міністрів, без приватних керівників державних структур ви можете конкурувати і перемагати. Цьому держава вам буде абсолютно сприяти», - резюмував міністр.
Пропонуємо також переглянути запис прес-конференції