В Україні зникли з продажу російські автомобілі
«АвтоВАЗ» призупинив поставки «Лади» українським дилерам
Російські автомобілі зникають з продажу в Україні – «АвтоВАЗ» призупинив поставки «Лади» українським дилерам. Зараз на складах останніх залишилися лише «Ниви». Інші моделі скінчилися. І коли знов з’являться у салонах – невідомо.
Про те, що зараз в Україні фактично неможна купити «Ладу» (окрім «Ниви»), «Главком» дізнався, завітавши в один з салонів «АвтоВАЗу» в Києві. Як повідомив менеджер представника російського концерну, старі запаси машин скінчилися. А нових партій росіяни поки що не обіцяють.
Автомобілі ВАЗ були серед найдешевших в країні. Наприклад, «Лада Гранта» коштувала всього 189 000 гривень та входила до рейтингу найдешевших в Україні. Але, не дивлячись на це, останнім часом українці купували російські машини дуже погано. Наприклад, у жовтні цього року, за даними асоціації «Укравтопром», в країні було продано всього 80 автомобілів «Лада». Для порівняння, Toyota закінчила той же самий місяць з показником 777 машин.
Частка «АвтоВАЗу» в Україні падає останні декілька років. В нещодавньому дослідженні «Главком» підрахував, що за останні чотири роки частка «Лади» на українському ринку скоротилася більш ніж в п'ять разів - з 11,3% до 2,1%.
Найвеселішим за всю історію російського бренду в Україні виявився 2016-й. З початку року Міжвідомча комісія ввела на всі без винятку авта, зібрані в Росії, єдиний податок - 10,41% від вартості машин. Окремим виробникам пощастило ще менше. Наприклад, для «АвтоВАЗу», який має найбільшу частку в Україні серед російських постачальників автомобілів, ставку підвищили до 14,57%. Найменше ж пощастило компанії, яка випускає УАЗи, - «Соллерс - Далекий Схід». Для неї спецмито визначили на рівні 17,66%.
Чиновники пояснили необхідність митного «оброку» боротьбою з нечесною конкуренцією. Росія дотує своїх виробників. Тому вони мають перевагу перед автозаводами інших країн, яким доводиться виживати без підтримки держави.
До того ж з 2016 року між Україною і Росією більше не діє зона вільної торгівлі. А це означає, що з імпортних російських авто збирають ще 10% податку. Так що тепер «АвтоВАЗ» при ввезенні автомобілів в Україну повинен платити майже 25% податків від вартості автомобіля.
Такі ставки податку не могли не позначитися на ціні російських автомобілів. Після введення мит з «десятки» найдешевших авт в Україні вилетіли практично всі моделі «Лади». Залишилася тільки «Гранта». А таку новинку, як розрекламована Lada Xray, «АвтоВАЗ» і зовсім не ризикнув виводити на ринок України.