Винен екіпаж, бо врізався в дерево. Росія розкрила «нові подробиці» катастрофи літака Качинського
Російська сторона, всупереч міжнародному законодавству, й досі не передала полякам зібрані на місці події уламки літака Ту-154, а також відмовила надати можливість провести реконструкцію лайнера з цих уламків
Слідчий комітет Росії (СКР) продовжує розслідування кримінальної справи про катастрофу в 2010 році польського літака Ту-154М у Смоленську: в результаті катастрофи загинув президент країни Лех Качиньський, а також політики і військові, які його супроводжували. Про це в п'ятницю, 10 квітня розповіла офіційний представник відомства Світлана Петренко, передає «Лента.ру».
«За даними слідства, у важких метеоумовах командир повітряного судна повинен був прийняти рішення про відхід на запасний аеродром, але цього зроблено не було. Наступні помилкові дії екіпажу і призвели до трагедії», - розповіла Петренко.
За словами офіційного представника СКР, екіпаж продовжив захід на посадку в умовах відсутності видимості, а також не відреагував на систему раннього попередження про наближення землі. У результаті на висоті близько 11 метрів борт зіткнувся зі стовбуром дерева. Через відрив частини крила літак став обертатися і, перевернувшись, упав на землю.
«Версія про можливий вибух на борту Ту-154М не знайшла свого підтвердження. Доводи іноземних фахівців про наявність слідів вибухових речовин повністю спростовані експертами, які проводили численні судові експертизи як на території Росії, так і на території Польщі», - зазначила Петренко.
Представниця Слідкому РФ підкреслила, що в рамках кримінальної справи російські слідчі неодноразово сприяли польським компетентним органам у проведенні спільних оглядів уламків частин повітряного судна. Всього СКР виконав понад 40 запитів польської сторони і далі відкритий до повної і всебічноїо взаємодії з польською стороною.
Проте насправді, російська сторона, всупереч міжнародному законодавству, й досі не передала полякам зібрані на місці події уламки літака Ту-154, а також відмовила надати можливість провести реконструкцію лайнера з цих уламків.
У березні 2017 року ексміністр оборони Польщі Антоній Мацеревич назвав катастрофу під Смоленськом терактом, також він заявив про наявність «незаперечних свідчень російської відповідальності за смоленську катастрофу». У квітні 2017 року польська прокуратура перекваліфікувала звинувачення на адресу російських диспетчерів з «несвідомого» на «свідоме» доведення ними екіпажу президентського літака до авіакатастрофи.
У квітні 2018 року підкомітет Міноборони Польщі опублікував технічний звіт щодо Смоленської катастрофи, в якому, зокрема, зазначається, що ліве крило літака Ту-154 було знищене внаслідок внутрішнього вибуху. Таких самих висновків дійшла і британська лабораторія судово-вибухових речовин Forensic Explosives Laboratory, підпорядкована Міноборони Великої Британії. Наприкінці березня 2019 року експерти цієї лабораторії оприлюднили дослідження, що підтверджує сліди тротилу в більшості з 200 зразків розбитого літака екс-президента Леха Качинського.
Як повідомлялось, сьогодні десяті роковини Смоленської катастрофи.