Як із закону про зниження мит на імпортні авто вийшов пшик

Журналісти дізнались, чому Порошенко довго не підписував закон про вживані авто

Журналісти розібрались в тому, навіщо президент так довго затягував з підписанням розрекламованого Закону про зниження акцизів на вживані імпортні авто, але зробив він це з однією обов'язковою умовою: в документ внесуть поправки, які фактично знівелюють всю вигоду закону для пересічних українців.

Як повідомляє «Главком» в матеріалі Дешевих іномарок не буде. Президент переписав Закон про зниження акцизів, у новій редакції можливістю купити старий автомобіль за зниженими ставками акцизу зможуть лише ті, хто готовий особисто їхати за «сталевим конем» до Європи. До того ж, зробити це можна буде всього один раз. Із таким підходом вигода від зниження акцизів фактично втрачається. Витрати на поїздку в більшості випадків «з'їдять» заощаджені на акцизі гроші.

Друге обмеження від Порошенка - заборона перепродажу. Зараз в законі нічого не сказано про те, що людина, яка купила машину за зниженими митами, не має права перепродувати своє авто. У новій редакції це обмеження з'явиться.

Третя перепона - автомобіль потрібно імпортувати особисто. І не важливо, мешкаєте ви в Ужгороді або Слов'янську, якщо хочете купити машину за низькими акцизами, самостійно плануйте поїздку до країн Європейського союзу.

Нові ставки акцизу мають почати діяти з 1 серпня. Розмір акцизу, як і раніше, залежить від об'єму двигуна й типу палива, яке він споживає. Що більше мотор - то менше ви зможете заощадити на купівлі вживаного автомобіля. Наприклад, для бензинових агрегатів об'ємом від трьох літрів ставку акцизу знижено лише на третину. А ось для машин з мотором від 1 до 1,5 літра податок зменшили в 21,7 раза.

Приблизно така ж сама картина й щодо старих машин, які працюють на дизелі. Для моторів від  ставку знижено на 20,5%. Для двигунів до  - у 13 разів.