Яким буде новий навчальний рік. Міносвіти розіслало керівникам шкіл рекомендації на 157 сторінок
Міністерство освіти внесло чимало змін у навчальні програми
У Міністерстві освіти підготували чимало нововведень до першого вересня, причому зміни стосуватимуться всіх аспектів навчання у школі, йдеться у статті «Главкома».
Серед іншого, у відомстві вважають, що учителі мають проводити більше екскурсій та квестів. Заняття бажано проводити у формі конкурсів та практикумів, а також засвоєнню матеріалу допомагатимуть зустрічі: наприклад, для вивчення іноземних мов – з їхніми носіями. Крім того, у відомстві радять використовувати способи поступового запам’ятовування у процесі роботи. Ще одна рекомендація педагогам від міністерства – мінімізувати використання паперових зошитів, віддаючи перевагу інтерактивним методам навчання.
Що стосується реформування системи оцінювання, тут чиновники МОН прагнуть виключити психологічний тиск на дитину, а отже, оцінки учня мають бути конфіденційними. Це означає, що розголошувати успішність дитини віднині вчителі не мають права ані на батьківських зборах, ані ьпід час занять у класі. Крім того, першокласникам тепер дозволяється користуватися простим олівцем. У початкових класах за виправлення вчителі не мають права знижувати оцінку. Для виправлення помилок у початкових класах учителям не рекомендується використовувати червону ручку.
Міністерство освіти внесло чимало змін у навчальні програми. Серед них зняття фіксованої кількості годин на вивчення кожної теми; із програмових вимог до молодших класів видалено: письмо на дошці; кількісні показники темпу читання. Зазнали змін і самі програми.
МОН зробив ще один важливий крок: залучення батьків до організації навчально-виховного процесу як «рівноправних учасників». «Батьки мають слідкувати за виконанням дитиною домашнього завдання», - зазначається у рекомендаціях відомства. Крім того, визначено нові вимоги до позашкільного навантаження: у 1-му класі домашні завдання не задаються; також домашні завдання не задаються учням на вихідні, святкові та канікулярні дні. У 2–4 класах обсяг домашніх завдань з усіх предметів має бути таким, щоб витрати часу на їх виконання не перевищували чітко встановлених часових меж.