Ярославський підтвердив готовність реконструювати аеропорт Дніпра за 2 роки
Ярославський заявив, що готовий інвестувати в аеропорт Дніпра
Новий міжнародний аеропорт у Дніпрі можна побудувати і ввести в експлуатацію протягом 2 років. Про це сьогодні, 29 вересня, у Харкові, виступаючи на міжнародному економічному форумі заявив президент і власник групи DCH Олександр Ярославський.
Він зазначив, що з вересня 2017 року група DCH інвестувала в українську промисловість понад 300 млн дол.: Дніпровський металургійний завод (понад 180 млн дол.) і кар'єр «Суха балка» (понад 130 млн дол.).
Ярославський укотре заявив, що готовий інвестувати в аеропорт Дніпра і створити там об'єкт за типом Міжнародного аеропорту «Харків», де пасажиропотік за неповні 6 років після реконструкції до Євро-2012 збільшився в 10 разів.
«Для реалізації проекту необхідно, в моєму розумінні, об'єднати зусилля держави та приватного інвестора. Приклад – це харківський аеропорт, коли держава профінансувала злітно-посадкову смугу і перон, а моя компанія побудувала та профінансувала аеровокзальний комплекс. Приблизно цифри такі ж, як і в Харкові. У Харкові смуга коштувала 200 млн доларів, у Дніпрі, ми порахували, що та ж смуга і такий же перон, у таких же обсягах коштуватиме 120 млн дол. Це на 80 млн дол. дешевше. Плюс аеровокзальний комплекс. У Харкові він коштував 100 з копійками мільйонів. За рахунок здешевлення й оптимізації матеріалів ми можемо в Дніпрі побудувати за 70 млн дол. Тобто проект коштуватиме загалом близько 200 млн дол.» - цитує Ярославського 112.ua.
За його словами, для початку реконструкції аеропорту необхідне рішення уряду.
«Дніпро на рівні Харкова – мільйонне місто. Плюс регіон – близько 3 мільйонів проживають, 22 міста. Такі підприємства, як-от «Криворіжсталь», ГЗК. Хіба люди не гідні мати такий аеропорт?» - сказав бізнесмен.
Він підкреслив, що в разі згоди Кабінету міністрів України на фінансування злітно-посадкової смуги аеропорт Дніпра буде повністю відремонтовано протягом 2-2,5 років.
«Божевільний промисловий потенціал. Ну як може бути такий регіон без аеропорту? Нам необхідно 2–2,5 років. Якщо ми навалимося, ми піднімемо цей проект. Це буде родзинка, це буде чудо. Ви можете переконатися, подивившись на харківський аеропорт», - підсумував Ярославський.
Своєю чергою, виступаючи в рамках пленарного засідання харківського форуму, генеральний консул Федеративної республіки Німеччина Вольфганг Мессінгер високо оцінив ініціативу бізнесмена побудувати аеропорт у Дніпрі, де присутній німецький бізнес.
«Ми підтримуємо ініціативу Олександра Ярославського, щоб побудувати там аеропорт. Це дуже промисловий регіон», - сказав консул.
Відзначимо, на сайті президента України від 27 вересня 2018 року зареєстрована петиція з вимогою здійснити фінансування з державного бюджету реконструкції і модернізації чинної або будівництво нової злітно-посадкової смуги аеропорту в Дніпрі. У документі наголошується, що існуюча в Дніпрі злітно-посадкова смуга була споруджена в 1950-60-х роках. На сьогодні покриття смуги вичерпало свій ресурс і перебуває в критичному стані. Уряд просять виділити 2,7 млрд грн для відновлення злітно-посадкової смуги в Дніпрі.
14 вересня Кабінет міністрів України схвалив проект бюджету-2019 і направив його на розгляд Верховної Ради і президента України. Звернення депутатів Дніпровської міськради передбачає, що в документі має бути передбачено фінансування будівництва злітно-посадкової смуги місцевого аеропорту.
Міжнародний аеропорт Харкова, поряд з іншими об'єктами інфраструктури міста, було побудовано групою компаній DCH Олександра Ярославського в рамках підготовки "першої столиці" до проведення Чемпіонату Європи з футболу в 2012 році (Євро-2012). Загальний обсяг інвестицій бізнесмена в проект, включаючи будівництво нового аеровокзального комплексу та реконструкцію старого, становив понад 107 млн доларів. Держава інвестувала порівнянну суму в реконструкцію аеродрому, що знаходиться в держвласності.