Забудовники сумують за клієнтами, які в «добрі часи» скуповували елітну нерухомість
В низькому ціновому сегменті на сьогодні smart-квартири і стандартний варіант користуються майже однаковим попитом
Відомий забудовник, співвласник компанії KAN Development, радник Кличка Ігор Ніконов в інтерв’ю «Главкому» розповів, що наразі попитом переважно користується житло економ класу.
«Попит є на середній клас і нижче середнього. На елітну нерухомість попиту сьогодні немає. Раніше «елітна нерухомість» – це була друга нерухомість для забезпечених людей, які вже мають будинки. Вони купували дорогі квартири або своїм дітям, або просто для себе додатково. Для тих, хто має гроші, завжди ж пріоритетом було жити за містом. Бо за ці самі гроші можна було купити будинок. А сьогодні цих людей просто немає: хтось втік з країни, хтось боїться показати свої доходи… Досить ризиковано зараз будувати елітну нерухомість», - розповів Ніконов.
Він також повідомив, що був у Києві одним з перших, хто почав зводити і продавати так звані Дуже багато сьогодні smart-квартири. Дехто називає цей експеримент просто масовим поверненням на ринок «гостинок».
«Якоюсь мірою так. Ми були одними з перших, хто почав це робити. Але smart-квартири відрізняються від «гостинок» тим, що це єдиний простір, вони мають більш правильне планування зі зручною ергономікою», - зазначив він..
Ніконов підкреслив, що досить довго досліджував цей тренд. І вирішив, що виходячи з цін на комунальні послуги, які сьогодні є, у людей має виникати запитання: а навіщо їм зайве?
«Абсолютна ціна квартири для людини дуже важлива. У собівартості маленькі квартири коштують дорожче – десь на 15–20%, ніж великі. Та враховуючи, що у ній квадратних метрів менше, людині вона виходить у меншу суму. Сьогодні це актуальний напрямок. Ти і комуналку сплачуєш меншу, і на ремонти треба менше грошей витратити. І у тебе є все те саме – ліжко, зона відпочинку, кухня – але в менших метрах. Для людей, які мають обмежені фінансові можливості, це досить важливо», - запевнив Ніконов.
Він також уточнив, що в низькому ціновому сегменті на сьогодні smart-квартири і стандартний варіант користуються майже однаковим попитом.
«З моменту старту продажу smart-квартир ми спостерігаємо на них на 20% вищий попит, ніж на звичайний формат житла. Людям з дитиною ми можемо запропонувати двокімнатну smart-квартиру. Тим, хто живе сам або вдвох, цілком вистачить однокімнатної», - додав Ніконов.