Засновник Bellingcat Еліот Хіггінс став офіційним свідком у справі катастрофи МН17
19 липня, 2016, 18:54 glavcom.ua
Команда Bellingcat один раз на місяць-два спілкується з офіційною командою, що розслідує катастрофу МН17
Еліот Хіггінс, засновник британської групи громадських розслідувачів Bellingcat, яка вже два роки займається розслідуванням катастрофи малайзійського пасажирського літака Boeing777 рейсу МН17 в небі над Донбасом, став офіційним свідком у цій справі. Про це в інтерв’ю «Главкому» повідомив партнер Хіггінса Арік Толер.
Він розповів, що команда Bellingcat іноді спілкується з офіційною командою розслідувачів. «Може, один раз на місяць-два. Ми передаємо їм певну інформацію, в тому числі ту, яку ще не публікували. Наприклад, свідчення людей (з окупованих районів Донбасу). Ми з такими свідками спілкуємося, потім передаємо інформацію розслідувачам разом з контактним телефоном конкретного свідка, його ім’ям, прізвищем. Більше того, Еліот став офіційним свідком у справі», - сказав Толер.
За його словами, свідки бояться передавати розслідувачам інформацію, називаючи свої імена. «Бояться, звичайно, майже всі. Але ми кажемо їм, що розмова з голландцями носитиме секретний характер, про неї не дізнаються сторонні особи», - сказав він.
Коментуючи той факт, що багато інформації для розслідування береться зі сторінок російських військовослужбовців в соцмережах, багато з яких нині суттєво почищені або взагалі видалені, Толер зазначив: «На мій погляд, це важливо, це є доказами. Але тільки якщо вони ідуть в комплексі з іншими доказами. Наприклад, ми можемо знайти інформацію про конкретну людину, яка була на кордоні з Україною в такий-то час, за два тижні до трагедії. Але ми не знаємо, де був цей конкретний військовий безпосередньо у день трагедії. Можливо, голландцям вдасться спитати у російських військових, де вони перебували в конкретний день, у них є свої методи».
Нагадаємо, 17 липня 2014 року в небі над Донбасом в районі міста Торез сталася авіакатастрофа. За попередніми даними експертів, ракета класу повітря-земля, випущена з ракетно-зенітного комплексу (ЗРК) «Бук» збила пасажирський літак Boeing777 рейсу МН17, що слідував маршрутом Амстердам – Куала-Лумпур. Внаслідок цього загинули 283 пасажири і 15 членів екіпажу.
Він розповів, що команда Bellingcat іноді спілкується з офіційною командою розслідувачів. «Може, один раз на місяць-два. Ми передаємо їм певну інформацію, в тому числі ту, яку ще не публікували. Наприклад, свідчення людей (з окупованих районів Донбасу). Ми з такими свідками спілкуємося, потім передаємо інформацію розслідувачам разом з контактним телефоном конкретного свідка, його ім’ям, прізвищем. Більше того, Еліот став офіційним свідком у справі», - сказав Толер.
За його словами, свідки бояться передавати розслідувачам інформацію, називаючи свої імена. «Бояться, звичайно, майже всі. Але ми кажемо їм, що розмова з голландцями носитиме секретний характер, про неї не дізнаються сторонні особи», - сказав він.
Коментуючи той факт, що багато інформації для розслідування береться зі сторінок російських військовослужбовців в соцмережах, багато з яких нині суттєво почищені або взагалі видалені, Толер зазначив: «На мій погляд, це важливо, це є доказами. Але тільки якщо вони ідуть в комплексі з іншими доказами. Наприклад, ми можемо знайти інформацію про конкретну людину, яка була на кордоні з Україною в такий-то час, за два тижні до трагедії. Але ми не знаємо, де був цей конкретний військовий безпосередньо у день трагедії. Можливо, голландцям вдасться спитати у російських військових, де вони перебували в конкретний день, у них є свої методи».
Нагадаємо, 17 липня 2014 року в небі над Донбасом в районі міста Торез сталася авіакатастрофа. За попередніми даними експертів, ракета класу повітря-земля, випущена з ракетно-зенітного комплексу (ЗРК) «Бук» збила пасажирський літак Boeing777 рейсу МН17, що слідував маршрутом Амстердам – Куала-Лумпур. Внаслідок цього загинули 283 пасажири і 15 членів екіпажу.