В Одеській області у шість разів зросла кількість інклюзивних класів
Про розвиток інклюзивної освіти на Одещині
В Одеській області створено 479 інклюзивних та інтегрованих класів, де навчаються діти з особливими освітніми потребами. Це у шість разів більше, ніж два роки тому.
Про розвиток інклюзії у регіоні розповів голова Одеської ОДА Максим Степанов під час всеукраїнської наради у Києві, яку ініціювала перша леді Марина Порошенко.
«Розвиток інклюзивної освіти – це той напрямок, якому має приділятися максимум уваги. Щодо Одеської області, то ми маємо гарну динаміку, адже за останні два роки кількість дітей, які почали навчатися за інклюзивною формою освіти, зросла у шість разів. Однак, окрім рівного доступу до освіти, дуже важлива також її якість, особливо це стосується сільської місцевості. Дуже часто просто не вистачає фахівців: логопедів, сурдопедагогів та інших, які б мали і теоретичні знання, і практичні уміння. Тож маємо пропозицію запровадити безкоштовну другу освіту для наших педагогів, за умови, що вони потім, наприклад, протягом п’яти років працюватимуть у школах або ІРЦ. І це буде гарна річ для наших освітян, а у навчальних закладах з‘явиться достатньо фахівців для дітей з особливими освітніми потребами»», — підкреслив у своєму виступі Максим Степанов.
Свої пропозиції очільник регіону передав першій леді Марині Порошенко та міністру освіти та науки України Лілії Гриневич, а також виразив сподівання, що вони будуть підтримані.
Нагадаємо, Одеська область першою в Україні ввела новий освітній курс «Основи української жестової мови» для вчителів.
Також у травні 2018 року регіон приєднався до національного проекту з розвитку інклюзивного освітнього середовища. Перша леді Марина Порошенко та голова ОДА Максим Степанов підписали Меморандум про створення мережі інклюзивно-ресурсних центрів (ІРЦ). Відтоді, окрім обласного центру підтримки інклюзивної освіти, у районах було створено 13 ІРЦ, а також обласний центр підтримки інклюзивної освіти. Разом із цим запущено десятки нових груп для дошкільнят, кімнати психологічного розвантаження та медіатеки.