Нові правила для МАФів
Київська влада почала глобальну легалізацію малого бізнесу в столиці, де сьогодні обертається «тіньових» близько 200 мільйонів гривень.
Київська влада почала глобальну легалізацію малого бізнесу в столиці, де сьогодні обертається «тіньових» близько 200 мільйонів гривень. До 1 червня підприємці повинні надати всі необхідні документи до міського центру «Єдине вікно». Узаконення бізнесу для підприємців буде безкоштовним та триватиме близько тижня. Після легалізації підприємець повинен буде сплачувати щомісячний внесок. Найвищим він буде для торгівців тютюном та алкоголем - 1000-1200 гривень, та майже нульовий - для продавців преси. Так триватиме рік, поки буде розроблена схема розташування столичних МАФів, згідно якої з добросовісними підприємцями київська влада продовжить роботу, а решті доведеться згортати свою діяльність.
Людмила Денисюк: «До бюджету міста ми хочемо залучити до 150 мільйонів гривень»
Згідно розпорядження КМДА, я є головою комісії по впорядкуванню тимчасових споруд в місті Києві. Сьогодні по базі даних, яка є в Головному управлінні архітектури і Головному управлінні по благоустрою, в Києві нараховується близько 15 тисяч тимчасових споруд. Нагадаю, що починаючи з кінця 2007 року, не було комплексної нормативно-правової бази для впорядкування і розташування тимчасових споруд. Правова вакханалія призвела до того, що дуже багато комерційних структур, користуючись такою сприятливою для себе ситуацією, розміщували малі архітектурні форми, де завгодно. Це дуже небезпечно та незручно для киян, а також спотворює зовнішній вигляд міста.
Сьогодні настала необхідність легалізувати цей бізнес, в якому зайнято близько 100 тисяч осіб, які невпевнені в завтрашньому дні через відсутність нормативно-правової бази в цьому напрямку та механізму ефективного контролю. За ініціативою Олександра Попова ми разом з громадськими об’єднаннями та фахівцями Київської міської державної адміністрації протягом двох місяців розробили новий порядок розташування малих архітектурних форм по місту Києву.
Які основні принципи ми закладали в цей порядок? По-перше, легалізація тих тимчасових споруд, які мають якісь дозвільні документи. По-друге, наповнення бюджету. Всі нарахування за сплату пайової участі йтимуть в бюджет міста Києва. По-третє, ми хочемо зробити дуже просту адміністративну послугу на отримання угоди і документів, які будуть надаватися підприємцю на рік. Ми видаємо ці документи на рік, тому що є наказ Мінрегіонбуду, згідно з яким в Києві повинні бути розроблені схеми розташування малих архітектурних форм там де це зручно для киян, де це є небезпечно і якого зовнішнього вигляду вони можуть бути. Але для цього потрібен час, тому ми даємо рік для того, щоб легалізувати, наповнити бюджет і створити всі сприятливі умови для підприємців нашого міста. Я впевнена, що ми зробимо це, тому що на сьогодні є комісія, в якій є дуже багато фахових менеджерів в цьому напрямку.
Розкажіть докладніше про схему розташування МАФів?
Людмила Денисюк: Ми будемо надавати дозволи на розташування тимчасових споруд всім, крім тих місць, де, згідно порядку, вони бути не можуть. А саме вони не можуть бути в 20-ти метровій зоні навколо входів-виходів з метро та по радіусу від зупиночних комплексів, в 1,5-кілометровій зоні НСК «Олімпійського», на території торгівельних центрів, якщо це не погоджено з власником цього центру.
З тими, у кого є дозвільні документи, буде укладатися пайова участь. Тимчасові споруди, які не мають жодного документу, будуть демонтуватися через комісію під головуванням першого заступника голови адміністрації.
За цей час районні адміністрації міста Києва разом з управлінням архітектури і безпосередньо з Інститутом генплану розробляє схеми розташування цих архітектурних форм і їх зовнішнього вигляду. Протягом півроку-8 місяців ми цю роботу доведемо до кінця.
КМДА видали постанову щодо впорядкування торгівлі в підземних переходах, як це буде відбуватися?
Людмила Денисюк: Сьогодні є бачення віддавати підземні переходи в правовому полі в оренду інвесторам, які будуть наводити там порядок. Перед ними будуть поставлені вимоги. Якщо ми будемо давати їм в користування центральні переходи, то як бонуси будемо пропонувати і ті переходи, які є некомерційними.
Яким чином здійснюється перевірка продукції, яка реалізовується у МАФах, зокрема, продуктів харчування?
Людмила Денисюк: Олександр Попов уже звертав увагу, що Київська міська адміністрація почала відпрацьовувати наведення порядку поетапно. Сьогодні ми наводимо лад в тимчасових спорудах, які не є стаціонарними. Стаціонарні споруди, кафе чи магазини, мають дозвільну документацію. За тим, чим вони торгують, слідкують і санепідемстанція, і управління захисту прав споживачів, і ін. Наведення порядку по якості харчових продуктів, якими вони торгують – це наступне наше питання.
Будуть прибрані кіоски, які торгують неякісними харчовими продуктами. Але ми плануємо запропонувати по місту пересувні торгівельні точки фольклорного сучасного вигляду по продажу якісних продуктів харчування, глінтвейну і т.д., як це є у Відні, Берліні. Під час «Євро-2012» туристам треба буде отримати певні послуги, тому ми сьогодні паралельно розробляємо проекти, які дадуть змогу користуватися якісними послугами в столиці України.
Якою буде процедура отримання дозволу і з якого числа вона буде запущена?
Людмила Денисюк: Це не дозвільна процедура, а адміністративна послуга на рік. Є фахівці, які будуть отримувати документи (реєстрація, витяг з єдиного реєстру) на території міського центру «Єдиного вікна», який вже почав працювати з листопада. Фахівці перевіряють документи, укладається угода про сплату пайової участі, видається довідка про функціональне призначення цього кіоску. Протягом тижня-10 днів підприємець, який хоче легалізувати ведення свого бізнесу, отримає всі документи, яких буде достатньо для силових структур. Всі ці процедури будуть відпрацьовувати працівники Головного управління торгівлі.
Видача документів починається з дня опублікування проекту, який був проголосований Київрадою 26 січня 2012 року. Думаю, що найближчим часом він буде підписаний мером.
Коли може бути виконана база МАФів?
Людмила Денисюк: Управління архітектури має базу на 12 тисяч споруд, Управління благоустрою – на 15 тисяч, Київенерго – на ще більше. Ми протягом декількох тижнів працюємо над розробкою нової бази, яка буде об’єднувати всі ці бази і приводити їх до реалій. Ця робота закінчиться найближчими днями.
За який термін відбудеться знесення нелегальних точок?
Людмила Денисюк: Після опублікування прийнятого проекту до 1 червня 2012 року представники бізнесу повинні надати до міського дозвільного центру заявку, що вони хочуть легалізувати свій бізнес. Якщо вони вчасно подадуть всі документи, то у них буде знижка 25% від вартості, яка буде йому нарахована. Навантаження на підприємців дуже невелике. Для представників преси ми встановили майже нульовий коефіцієнт, а найбільший коефіцієнт буде у бізнесу, який торгує акцизними товарами. Йдеться про внесок 200-600 гривень щомісяця для МАФів, 1000-1200 гривень для бізнесменів, які торгують акцизним товаром.
Скільки загалом коштів планується залучити до бюджету міста?
Людмила Денисюк: В тіні по Києву в цій сфері обертається до 200 мільйонів гривень. До бюджету міста ми хочемо залучити при офіційній базі до 150 мільйонів гривень.
Чи будете через рік зобов’язувати власника МАФу продавати ту продукцію, яка потрібна району?
Людмила Денисюк: Коли будуть розроблені схеми, ми будемо пропонувати бізнесменам, що є доцільним та важливим для мешканців відповідного району. Важливі продукти харчування для щоденного вжитку на сьогодні є неприбутковими для підприємців, тому ми будемо розробляти стимули для заохочення торгівлі необхідними району продуктами і будемо на це впливати.