Піар і не тільки. Як Аваков використовує нову поліцію
Глава МВС примудряється не тільки «піаритись» на новій поліції, але й проштовхувати фінансування сумнівних проектів
Арсен Аваков піймався на черговому «порожньому» піарі. Закупівля великої партії дорогих позашляховиків для патрульної поліції, яку вже встиг розрекламувати міністр внутрішніх справ, поки існує тільки в уяві самого чиновника. Фактично ж грошей на ці машини ще немає. І невідомо, чи будуть.
Хоча в липні глава МВС урочисто заявив: для патрульної поліції України куплять 651 гібридний кросовер Mitsubishi Outlander PHEV, ціни на який в Європі стартують від 40 000 євро. Аваков навіть встиг презентувати першу машину, розфарбовану в кольори поліції та пообіцяв.
«Проект позабюджетного фінансування по Кіотському протоколу на закупівлю партії автомобілів з гібридною силовою установкою був реалізований у співпраці Міністерства внутрішніх справ, Національної поліції України та Міністерства екології та природних ресурсів», - йдеться на сайті МВС.
Насправді ж про реалізацію проекту говорити поки рано. Ні про яке фінансування в рамках Кіотського протоколу не може бути й мови, поки не буде згоди «кіотського» партнера України - Японії. Саме ця країна розпоряджається грошима, за які Аваков зібрався купувати гібридні «Аутлендер».
Для того, щоб угода відбулася, необхідне схвалення японського уряду. А такого, за даними «Главкому», поки немає. Підтверджують цю інформацію і в Національній поліції.
«На сьогодні зазначений Проект (закупівлі Mitsubishi Outlander PHEV, - «Главком») знаходиться на погодженні японської сторони», - пояснили в прес-службі відомства.
Міфічні Mitsubishi – далеко не перший піар Авакова власної персони. Міністр взагалі ніколи не втрачає нагоди «прорекламувати» себе в проектах поліції. Встиг міністр і «провернути справи», які викликають чимало питанням з точки зору їх доцільності та прозорості.
«Главком» зібрав найсуперечливіші епізоди міністерської біографії Арсена Авакова.
Міністр «без руля»
Якщо вірити декларації міністра внутрішніх справ, в його сім'ї немає жодного автомобіля. Проте, сам Аваков полюбляє використовувати «автомобільні» приводи, щоб «попіаритися». За рік роботи нової поліції в Україні таких було більш ніж достатньо. На патрульних автомобілях глава відомства почав «заробляти очки» ще до запуску самої поліції. У березні минулого року міністр опублікував «ескізи» поліцейських машин України.
«МВС розробляє дизайн оформлення оперативного автомобіля для нової патрульної поліції, яка зараз формується для Києва ... Наші дизайнери зараз розглядають різні ідеї», - написав Аваков у себе на сторінці в Facebook. Серед запропонованих варіантів був ось такий.
Правда, в чому полягала робота дизайнерів МВС при створенні цього «ескізу», незрозуміло. «Главкому» вдалося знайти оригінальне фото, яке надихало міністерських творців. «Ескіз» виявився точною копією автомобіля поліції Гонконгу. Все, що зробили дизайнери Авакова, - поміняли слово Police на «Поліція», трохи змінили кольори розмальовки та додали українську символіку.
Автомобіль поліції Гонконгу і «ескіз» Авакова
(Щоб порівняти, перетягуйте повзунок)
Міністерські камери
Встиг попаритися міністр і на камерах спостереження за автомобільними дорогами. Як писав «Главком», в липні Аваков анонсував, що скоро в Україні буде автоматична фіксація порушень правил дорожнього руху.
«Запустили пілотний проект роботи системи автоматичної фіксації порушень Правил дорожнього руху. Будьте уважніше, зовсім скоро буде працювати не пілот», - похвалився днями міністр внутрішніх справ Арсен Аваков у себе на сторінці у Facebook.
Чиновник навіть встиг підбити перший «профіт» від роботи камер спостереження: «за 6 годин тестового режиму всього на 3 камерах відеофіксації зафіксовано порушень на суму штрафів близько 3 млн грн», - відрапортував Аваков.
Але, як з’ясував «Главком», міністерське «зовсім скоро» буде зовсім нескоро - не раніше 2017 року. Міністерство внутрішніх справ ще має знайти гроші на закупівлю камер та техніки, а також облаштувати всю необхідну інфраструктуру. У масштабах країни на це можуть піти мільярди гривень. І поки що охочих фінансувати черговий піарпроект міністра не знайшлося.
До того ж, проект має купу інших проблем, про які видання розповідало у статті «Приховані камери Авакова».
Сумнівні оборудки
Встиг Арсен Аваков стати і фігурантом одного з розслідувань «Главкому». Як писало видання в кінці минулого року, в грудні 2015-го глава МВС і секретар РНБО і соратник міністра Олександр Турчинов, провели презентацію нікому до цього невідомого вітчизняного бронеавтомобіля «Варта-2». Пізніше Міністерство внутрішніх справ закупить цих автомобілів на півмільярда гривень.
Ще на презентації Аваков дав зрозуміти, що, по суті, закупівля цих машин - справа вирішена. Зокрема, чиновник заявив, мовляв, в успіху «Варти» не сумнівається, і вже заручився підтримкою РНБО і уряду.
Як вдалося з'ясувати «Главкому», симпатії Авакова до «Варти» виявилися невипадковими. У виробника бронеавтомобіля - «Українська бронетехніка» - знайшовся зв'язок з іншим соратником міністра – народним депутатом і головою парламентського комітету з питань національної безпеки Сергієм Пашинським. Зокрема, на презентації автомобіль представляв Микола Кузьма, який раніше значився в списку помічників у Пашинського. Правда, пізніше його прізвище зі списку помічників нардепа зникло.
Ще один «прокол» Авакова - історія з армійськими рюкзаками. У лютому цього року в мережі з'явилося відео, на якому людина, схожа на сина міністра - Олександра Авакова - домовлялася з екс-заступником голови МВС Сергієм Чеботарем про постачання рюкзаків для підрозділів міністерства.
Також журналістам вдалося з'ясувати, що фірма-постачальник рюкзаків пов'язана з харків'янином Володимиром Литвином, який є другом сина міністра.
Пізніше досудове розслідування встановило, що у постачальника рюкзаків відсутнє необхідне обладнання, кваліфіковані працівники та документальне підтвердженого досвіду виконання аналогічних договорів. А закупівля була здійснена за завищеними цінами.
«Вибір зазначених переможців відбувся при особистому втручанні колишнього заступника Міністра внутрішніх справ Сергія Чеботаря, причому в повному обсязі товар так і не був поставлений», - говориться в постанові Солом'янського суду Києва.
Однак у цій справі до відповідальності так ніхто притягнутий не був.