Приховані камери Авакова. Усе, що треба знати про черговий піарпроект глави МВС
МВС ще не придбало жодного комплексу спостереження за дорожнім рухом, але міністр вже пропіарився на цій темі
«Запустили пілотний проект роботи системи автоматичної фіксації порушень Правил дорожнього руху. Будьте уважніше, зовсім скоро буде працювати не пілот», - похвалився днями міністр внутрішніх справ Арсен Аваков у себе на сторінці у Facebook.
Головний «коп» країни навіть встиг підбити перший «профіт» від роботи камер спостереження: «за 6 годин тестового режиму всього на 3 камерах відеофіксації зафіксовано порушень на суму штрафів близько 3 млн грн», - відрапортував Аваков.
Міністру так хотілося похизуватися успіхами спостережень за водіями, що він навіть опублікував фотографію монітора, на якому видно не тільки автомобіль порушника, а й дані власника машини. А, як відомо, публікацію подібної інформації в Україні заборонено Законом про захист персональних даних.
На фото, що опублікував міністр, видно: швидкість перевищує автомобіль Audi. А якщо збільшити зображення, то праворуч можна розгледіти особисті дані власника авто. Щоб перевірити, наскільки правильно вдалося розгледіти інформацію про людину, що володіє машиною, «Главком» надіслав запит до МВС. Інформація, надіслана у відповідь, підтвердила, що людина, чиї дані видання ідентифікувала на фото, цього року зареєструвала автомобіль Audi A8.
Піар на камерах
Але зневага до персональних даних українців – не єдиний «прокол» міністра. Аваков пообіцяв, що камери почнуть повноцінно працювати «зовсім скоро». Однак поспілкувавшись із представниками департаменту поліції, що відповідає за роботу системи автоматичної фіксації порушень на дорогах, «Главком» з'ясував: міністерське «зовсім скоро» буде зовсім нескоро - не раніше 2017 року.
У пілотному режимі камери будуть працювати ще близько трьох місяців - до листопада. Але це ще не означає, що після «пілота» спостережні комплекси відразу почнуть «ловити» порушників. Міністерство внутрішніх справ ще має знайти гроші на закупівлю камер та техніки, а також облаштувати всю необхідну інфраструктуру. У масштабах країни на це можуть піти мільярди гривень. І поки що охочих фінансувати черговий піарпроект міністра не знайшлося.
На сьогодні МВС не купило жодного комплексу спостереження за дорожнім рухом. Як пояснили «Главкому» в поліції, навіть ті камери, що зараз працюють в тестовому режимі, правоохоронцям не належать. По суті, виробники дали силовикам техніку на тест-драйв на кілька місяців, щоб поліцейські змогли перевірити, наскільки вона їм підходить.
Як пояснили в нацполіції, зараз дорожня служба МВС навіть не має доступу до камер спостереження. І у випадках, коли потрібно налаштувати техніку, наприклад, повернути одну з камер, поліція не може зробити це самостійно, а повинна просити про це компанію, яка володіє апаратурою.
Крім того, наглядові комплекси, які зараз тестує поліція, не мають необхідних ліцензій для контролю дорожнього руху. Отже, навіть якщо б вони вже належали МВС, поліція не мала б права штрафувати водіїв на підставі інформації, отриманої з цих камер.
Технічна недосконалість
Коли Аваков підраховував «дохід» від «відеофіксаціі» порушень, міністр припустився ще однієї неточності. Камери, які працюють зараз в Україні, не можуть знімати відео. Вони роблять тільки фото.
Більш того, комплекси спостереження за дорожнім рухом, які тестує МВС, можуть фіксувати тільки один вид порушень - перевищення швидкості. Усі інші «витівки» водіїв залишаються непоміченими. У поліції зізналися, що поки що не знають, як розв'язати цю проблему. Системи, які пропонують українські компанії, обмежуються лише фіксацією перевищення швидкості. Виробники пообіцяли спробувати вдосконалити техніку. Але наскільки ці обіцянки можна виконати - невідомо.
Як працюватимуть камери
Нині по всій країні працює всього три камери - одна в Києві по вулиці Теліги, 61 і дві в Одесі, обидві на транспортній розв'язці «Конюшиновий міст». Коли ж гроші знайдуться на весь проект, у поліції обіцяють встановити 2000 спостережних комплексів. Тільки в Києві працюватиме близько 250 «точок» спостереження.
Інформацію з камер про порушників доправлятимуть до Центру обробки даних автоматичної фіксації порушень правил дорожнього руху, який розташовано в Києві. Перед тим як виписати штраф, роботу системи перевірить оператор. Якщо камера все зафіксувала правильно, то поліцейський випише штраф і надішле «лист щастя» власнику автомобіля «Укрпоштою». Ну, а якщо власник авто іноземець - дані передадуть Держприкордонслужбі.