Чорна п’ятниця-2023: скільки українців вірять у знижки
66% українців не вірять у знижки та вважають це маркетинговим ходом
Сьогодні, 24 листопада, в Україні та у всьому світі стартували великі знижки у магазинах, традиційно цей день називають Чорною п'ятницею. Традиція проведення Чорної п'ятниці (Black Friday) походить з США.
У Філадельфії, штат Пенсільванія, 1950-го року продавці почали знижувати ціни на товари після Дня подяки, щоб заохотити покупців розпочати сезон святкових покупок. День подяки святкують в останній четвер листопада, тому і розпродажі починали наприкінці осені. У 1960-х роках знижки стали популярними та поширилися на інші міста США.
Чорна п'ятниця отримала свою назву тому, що в цей день банки, як правило, заробляють більше грошей, ніж в будь-який інший день року, тому що люди витрачають більше грошей на покупки, а банки отримують відсотки від кредиток. Такі прибутки позначаються у звіті чорним кольором.
У 1990-х роках традиція Чорної п'ятниці поширилася в країнах світу, особливо на Канаду, Велику Британію та Австралію.
15 років тому такі продажі почалися й в Україні.
Чи вірять українці в знижки?
13% українців вважають, що в Чорну п'ятницю діють знижки, половина з них планує в цей період робити покупки. Про це повідомляє компанія Rakuten Viber.
«Результати опитування показали, що 66% не вірять у «парад знижок» та вважають це маркетинговим ходом. Ще 20% респондентів не чекають на знижки, просто купуючи те, що треба та коли треба. 13% опитаних вірять, що знижки в Чорну п’ятницю є: 6,5% збираються полювати на знижки, інші 6,5% вірять, проте не планують шопінг. Тільки 1% українців не чули про Чорну п’ятницю», – йдеться в повідомленні.
Зокрема, 67% українців цього року під час розпродажів нічого не купують, а 10% орієнтуються на знижки.
Решта респондентів відкладали шопінг в очікуванні Чорної п’ятниці. Найпопулярнішою категорією стали:
- одяг та взуття – їх планують придбати 7% опитаних,
- техніка для дому – 4%,
- гаджети – 4%,
- косметика, продукти для догляду за собою та вітаміни – 3% українців,
- товари для дому та ремонту – 2%,
- товари для домашніх улюбленців – 2%,
- товари для авто – 1%,
- підписки на корисні сервіси – менше 1%.
Зазначається, що опитування проводилось анонімно онлайн, в ньому взяли участь понад 46 тис. українських користувачів Viber.
Нагадаємо, що 11 листопада, відзначався Всесвітній день шопінгу, котрий не є традиційним та офіційним святом, але має багато прихильників по всьому світу. Це відносно молоде свято, але за популярністю не поступається знаменитій «Чорній п'ятниці»: Всесвітній день шопінгу: поради покупцям та яскраві листівки.