Боси Формули-1 обговорили майбутнє чемпіонату разом із гонщиками
Делегати F1 Group, FIA і Pirelli відвідали екстрене засідання Асоціації пілотів Формули 1 під час вікенду Гран Прі Бразилії
Очікувалося, що на зустрічі основну увагу приділять невдоволенню гонщиків шинами Pirelli. Висока чутливість сліків до зносу призвела до того, що ключовим фактором у гонці стало вміння пілота контролювати стан гуми. Це не тільки звужує вибір стратегії, а і змушує пілота їхати повільніше, ніж потрібно.
Однак на зустрічі, яка відбулася відразу після традиційного брифінгу в п'ятницю, торкнулися ширшого кола тем. Нараду відвідали керівний директор Ф1 Росс Браун, делегат FIA з безпеки і гоночний директор Чарлі Вайтінг і спортивний директор Pirelli Маріо Ізола. За інформацією Motorsport.com, гонщиків опитали на тему їхньої думки про новий регламент Ф1, який набуде чинності з 2021 року.
Команди давно вже беруть участь у написанні регламенту шляхом участі у Стратегічній групі. Однак із гонщиками консультуються досить рідко.
П'єр Гаслі розповів: «Було цікаво. Обговорення тривали довго. Ми багато чого обговорили.
Зараз ми намагаємося знайти найкращий напрямок для Ф1 у майбутньому. Нашу точку зору вислухали, а це дуже важливо.
Команди завжди хочуть отримати перевагу, використовуючи свої сильні сторони. Так чи інакше вони намагаються направляти FIA. Ми, гонщики, більш об'єктивні. Ми лише говоримо, чого нам хочеться від машин, щоб ними стало приємніше управляти.
Ми не з усім погодилися. Але всі ми приблизно однаково думаємо в сенсі того, що треба поліпшити: щоб можна було ближче переслідувати суперника, наприклад. Усе це можна поліпшити, щоб підвищити видовищність.
Ми говорили про гуму, й Ізола захотів пояснити свою позицію і визначити напрямок, який треба взяти в майбутньому».
Зараз вже запізно вносити зміни в гуму на 2019-й. Pirelli вже підтвердила, що змінить конструкцію, а саме буде використовувати більш жаростійкі матеріали, щоб гонщику легше було контролювати стан гуми під час заїзду. Зміняться і самі склади: зокрема, робочий діапазон розшириться.
Крім того, команди і гонщики будуть залучені до діалогу, щоб шинники робили більш оптимальний вибір у сенсі доступних складів сліків на той чи інший етап.
Ізола сказав: «Це правда, що ми вже приступили до розробки продукту на 2019-й, ми вже не можемо змінити його зараз. Але ми можемо привозити інші склади, можемо обрати інший підхід. Важливо розуміти очікування гонщиків.
Ми хочемо зменшити кількість омологованих складів, але при цьому забезпечити «правильну» різницю між двома сусідніми складами. Ми покращуємо гуму, щоб вона менше пузирилася. У цьому сезоні подібна проблема виникала на деяких етапах.
Важливо було почути думку гонщиків. За кермо сідають вони, тому ми зобов'язані до них прислухатися».