П'ять відомих автодромів загрожують відмовою проведення Гран Прі Формули-1
Організатори називають нововведення Liberty Media неспроможними
Промоутери Гран Прі піддали критиці напрямок розвитку Формули-1, який обрали власники серії з Liberty Media, й спільно висловили занепокоєння майбутнім чемпіонату світу.
У той час, як зберігається невизначеність стосовно долі п’яти Гран Прі, в яких термін угод на проведення спливають вже цього року (Велика Британія, Італія, Іспанія, Німеччина та Мексика), серед організаторів перегонів зростає розуміння необхідності змін.
У понеділок на зборах Асоціації промоутерів Формули-1 (FOPA), в якій взяли участь представники більшості організаторів Гран Прі, було досягнуто спільної думки щодо занепокоєння майбутнім чемпіонату світу.
Зокрема, лунають тривожні дзвіночки щодо того, що перехід Формули-1 на платне телебачення зменшить кількість глядачів - і, як наслідок, і тих, хто зацікавлений у придбанні квитків. Також задавалися питання, чому деяким етапам пропонувалися більш вигідні фінансові умови.
У заяві, оприлюдненій FOPA в понеділок увечері, йдеться, що у 16 її членів є три ключових питання:
1.Спорт не зацікавлений у тому, щоб фанати втрачали вільний доступ до контенту та мовлення.
2.Відсутність розуміння стосовно нових ініціатив у Формулі 1 та недостатня залученість промоутерів до їхньої реалізації.
3.Нові гонки не мають проводитися в збиток чинним заходам, хоча асоціація підтримує альтернативні бізнес-моделі, що пропонуються потенційним об’єктам.
«Коли ми вступаємо до нового сезону серії, яку ми просували протягом багатьох десятиліть, промоутери шукають більш спільного підходу до розвитку чемпіонату і можливості запропонувати свій досвід і знання в дусі партнерства з Формулою 1 та FIA», - йдеться в заяві.
Згадка альтернативних бізнес-моделей, схоже, має на увазі зусилля з включення до календарю вуличної гонки Формули-1 в Маямі.
Під час обговорень з’ясувалося, що американським промоутерам було запропоновано партнерство з розподілу прибутків, а не традиційна модель, де вони платять 10 мільйонів доларів за право проведення Гран Прі.
Вважається, що ситуація в Маямі є ключовим чинником, що сприяє тому, щоб етапи, які не мають угоди після 2019 року, залишилися в календарі на кращих фінансових умовах.
Промоутер Гран Прі Великої Британії Стюарт Прінгл, який є директором траси в Сільверстоуні, заявив про необхідність вирішення ключових питань.
«Схоже, Маямі отримає безкоштовну угоду. Це негарно у порівнянні з будь-ким, а особливо з хлопцями з Остіна в Техасі, які працюють над тим, щоб заплатити за власну гонку. Якщо так триватиме й надалі, у Формулі 1 з’являться автодроми другого сорту, якщо вони взагалі будуть», - заявив він в інтерв’ю The Daily Mail.
«Усі незадоволені. Ми всі були слухняними й досі зберігали спокій, але в нас є великі побоювання з приводу майбутнього чемпіонату під керівництвом тих людей, які ним керують» - Прінгл.
У Liberty Media відмовилися коментувати це питання, але, як стало відомо, на вівторок планується зустріч зі всіма промоутерами, щоб обговорити їхню позицію.