24 години Ле-Мана: довгоочікувана перемога Toyota й Алонсо
Обидва екіпажі дісталися фінішу й принесли японському виробнику переможний дубль
Фернандо Алонсо з першої спроби виграв 24 години Ле-Мана.
Обидва екіпажі Toyota дісталися фінішу й принесли японському виробнику переможний дубль.
Ще перед початком цьогорічного марафону в Ле-Мані було зрозуміло, що безпосередньо на трасі суперників у екіпажів Toyota не буде.
Втім, японські прототипи, хоча й були найшвидшими минулі два роки, через технічні проблеми не могли підкорити легендарну гонку.
Певні побоювання царювали у боксах Toyota чи не до самого фінішу – і за півтори години до фінішу стався випадок, який змусив схопитися за серце і вболівальників японської команди, і її керівництво, і, можливо, самого Фернандо Алонсо.
Машина #7 під кермуванням Камуї Кобаясі, яка програвала екіпажу, що лідирував, чверть кола, несподівано уповільнилась. Швидкість впала до 80 км/год, і повільну Toyota почали обганяти навіть суперники з класів GTE.
Здавалося, прокляття двох минулих років знову повернулося до японців... але насправді причина була анекдотичною.
Кобаясі доповз до піт-лейн, спокійно дозаправився, перевзувся.... і, немов нічого не сталося, помчав далі на повній швидкості. З’ясувалося, що Камуї – чи то з власної помилки, чи то з неуважності команди - не заїхав на плановий піт-стоп, і змушений був скинути швидкість, аби йому вистачило пального дістатися боксів (коло на трасі Сарта довжелезне – 13,6 км).
Після цього можна було полегшено зітхнути. Можливо, таким чином у Toyota спробували обдурити долю – і це їм вдалося. Як би то не було, прототип #8, за кермом якого сидів Казукі Накадзіма, працював немов годинник і довів справу до переможного фінішу.
Останні кілька кіл дві машини Toyota їхали одна за одною і одночасно перетнули фінішну смугу. Втім, фотофінішу не потребувалася – машина #7 на той час відстала від сестринської на два кола – Кобаясі за свій фокус із пропущеним піт-стопом двічі отримав штраф стоп-енд-гоу – перший за перевищення максимальної дистанції між дозаправками, а другий – за перевищення максимальної дистанції між піт-стопами.
Таким чином, Toyota нарешті здобула перемогу в Ле-Мані після 19 років невдач. А Фернандо Алонсо пощастило виграти легендарну гонку з першої спроби, й він став на крок ближче до своєї мети – Потрійної корони автоспорту. Щоб її «вдягти», іспанцю залишилось виграти 500 миль Індіанаполіса.
Загалом до фінішу дісталося 44 екіпажі, з них лише п’ять – топової категорії LMP1. Останнім з тих, хто зійшов, став екіпаж #11 SMP Racing за кермом якого перебував колишній напарник Алонсо по McLaren Дженсон Баттон.
За відсутності проблем у Toyota, її суперники з приватних команд могли розраховувати лише на останню сходинку подіума, і вона дісталася екіпажу #3 Rebellion Racing, який відстав від переможців на 12 кіл.
Найкраща машина LMP2 фінішувала п’ятою у загальному заліку – лише в шести колах позаду другого прототипу Rebellion. У класі GTE Pro переможний дубль здобула команда Porsche.
Цей же виробник виграв і у наймолодшому класі GTE Am. Саме у цій категорії точилася чи не найзапекліша боротьба до самого фінішу – другий призер – екіпаж Джанкарло Фізікелли на Ferrari – програв переможцям у підсумку менше двох хвилин.