Себастьян Ож'є не переміг на Ралі Австралія, але однак став шестиразовим чемпіоном WRC. Фотогалерея

Чемпіони світу 2018 року Себастьян Ож'є та Жюльєн Інграссія
Фото: M-Sport

У напружений фінальний день гонки Ярі-Матті Латвала став переможцем, а Себастьян Ож'є спостерігав за тим, як його конкуренти розступаються перед ним у боротьбі за титул

Фінальний день Ралі Австралія мусив стати втіленням усього непередбачуваного сезону. Дощ нарешті промочив трасу так, що на деяких ділянках вона перетворилася у бруд. Таким чином, про «спокій» годі було й мріяти: Себастьян Ож'є, Тьєррі Ньовілль та Отт Тянак продовжили чемпіонську боротьбу.

Ньовіллю нічого було втрачати. Він був восьмим на початку дня – для збереження шансів на титул йому необхідно було не лише випередити Елфіна Еванса, якому програвав півхвилини, але й Ож'є на шостому місці. Саме тому бельгієць ризикував і на першій недільній спецділянці СД19 відіграв у Еванса 10 секунд. Ож'є, у свою чергу, не ризикував та був задоволений п’ятисекундним програшем Ньовіллю.

Цікаво було й попереду. У Toyota була чітке завдання втримати дубль, а Ярі-Матті Латвала не мав сильно пресингувати Тянака, який повинен був виграти гонку, щоб мати свої шанси на титул. Проте становище японської команди ускладнював Хейден Паддон на Hyundai, який був позаду. Саме тому Латвала продовжив атакувати та «ненароком» виграв у Тянака дев’ять секунд. Після фінішу фін повідомив, що готовий зрештою поступитися Тянаку, але...

...СД20 виявилася жахом для пілотів. У лісовій секції траса не лише була вологою, але й мала багато нерівностей та непередбачуваних стрибків. Першим на собі це відчув Крейг Брін, який двічі помилявся, а потім й Ньовілль. Бельгієць знову тримав високий темп, але опинився за межами траси – на повернення він витратив 10 секунд. Проте навіть при цьому він відіграв трохи часу в Еванса та Ож'є.

Але головні новини стосувалися Тянака. Естонець опинився у переліку тих, хто припустився помилки: він «зіслизнув» з траси у кущі, у яких втратив 20 секунд. За підсумками СД20 лідером гонки став Латвала. Він випереджав Тянака на п’ять секунд – і все б нічого, якби Паддон (переможець СД20) не програвав фіну лише 17 секунд, тому пілоти Toyota вже не могли без особливих втрат обмінятися позиціями.

Третя спецділянка недільної секції була довжиною лише сім кілометрів, проте на ній важливо було підготуватися до Power Stage. Ож'є визнав, що на той момент йому не варто було боротися за додаткові очки, тому він не планував атакувати. А ось Ньовіллю та Тянаку для збереження своїх шансів варто було сподіватися на останню спецділянку. Єдина справа – до неї треба було ще добратися.

На повторному проходженні недільних спецділянок умови на трасі стали ще гіршими. Це було ключовим моментом, оскільки навіть Ож'є стало важко хоча б втриматися на трасі та програти не дуже багато своїм очним і заочним конкурентам. У свою чергу, суперники продовжили атакувати.

На перших двох спецділянках другої секції конкуренти Ож'є у чемпіонаті припинили боротьбу. Схожі помилки призвели до пошкоджень машини, через які Ньовілль на СД22 та Тянак на СД23 змушені були зупинитися на трасі. Сухий підсумок цих двох сходів – Ож'є став шестиразовим чемпіоном світу ще до офіційного завершення гонки.

Становище у гонці теж стабілізувалося. Перед Power Stage Латвала мав величезну перевагу над Паддоном, а той сильно випереджав Остберга. Фінському пілоту залишалося лише не повторити свої торішні пригоди в Австралії, коли через помилку на фінальній СД він на рівному місці втратив друге місце.

На СД23 деяким гонщикам довелося впоратися з емоціями від останнього перебування за кермом своїх машин. Ож'є та Лаппі наступного року змінять свої машини на Citroen, а пілот французької команди Брін на фініші ледь не плакав та зізнався у любові до ралі – допоки залишається невідомою його доля наступного року.

На Power Stage Ож'є вже міг вільно їхати швидко – і виграв спецділянку, заробивши вже «непотрібні» п'ять додаткових очок. Латвала впевнено довів справу до перемоги у гонці – своєї першої за майже два роки. Паддон та Остберг після тривалої перерви повернулися на подіум. Успіх Латвали допоміг Toyota виграти залік виробників.

WRC

Ралі Австралія

Становище серед лідерів за підсумками СД24

1. Латвала / Анттіла (Toyota Yaris WRC) - 2:59:52,0
2. Паддон / Маршалл (Hyundai i20 Coupe WRC) - +32,5
3. Остберг / Еріксен (Citroen C3 WRC) - +52,2
4. Лаппі / Ферм (Toyota Yaris WRC) - +1.02,3
5. Ож'є / Інграссія (Ford Fiesta WRC) - +2.30,8