Пільга по ПДВ для ввезення обладнання для зеленої генерації: огидні як форма, так і суть
Подібна правка не мала б шансу при публічному обговоренні. Ось тому і провели по-тихому...
В історії із прийнятою пільгою по ПДВ для ввозу обладнання для зеленої генерації огидні як форма, так і суть прийнятого. Хорошу ідею позитивної «зеленої енергії» деякі діячі власною цинічністю та жадібністю доведуть до такого абсурду, що «зелених» почнуть ненавідити навіть симпатики.
Що сталось? Під час голосування 6 грудня по правках до Податкового кодексу, які ніби-то були лише про електромобілі, тихесенько всунули кілька кодів для звільнення від сплати пдв і по обладнанню для вітроенергетики та деяких трансформаторів, які можуть використатися іншими видами альтернативної енергії. я особисто не чула від жодного депутата цього обговорення по суті. І скористалися тим, що такі вставочки технічно дуже складно помітити - там лише багатоцифрові коди поміж сотень сторінок.
Але між електромобілями і цим обладнанням є одна суттєва різниця - пільга по пдв для перших має пряме відношення до споживача (того, хто купить автомобіль), а пільга по пдв для закупівлі обладнання має лише вплив на оперативну діяльність власника. І говорячи про політичну волю стимулювати ввезення і розвиток електромобілів ми робимо це, враховуючи інтерес кінцевого споживача.
А для генерації зелених, без цієї пільги пдв на ввозі платиться, а потім відшкодовується вже через кілька місяців при встановлені цього обладнання. таким чином, ціна питання - 20% від вартості залученого капіталу, здешевлені для власника вітростанції на кілька місяців. Але чи відобразиться ця пільга на споживачах чи ринку? Ні, бо, на разі, ми платимо зелений тариф (тобто фіксовану обов’язкову ціну за кожен кіловат енергії, не залежно від витрат виробника).
Таким чином, ця пільга вплине лише на апетит тих, хто планує ввести нові об’єкти зеленої енергії в період дії пільги та зеленого тарифу. А що ж споживач? Йому треба буде задовольнитися гаслами про чисте повітря, про те, що у нас капітал дорогий, країна із ризиками і, тим часом, заплатити один із найвищих зелених тарифів!
Саме тому, деякі виробники роблять все для відтермінування переходу на аукціони. хочуть встигнути на останок отримати побільше… Пільга по по пдв мала б сенс, якби аукціони вже діяли! Бо тоді кожен виробник мав би об’єктивний стимул до подачі меншої пропозиції ціни за один кіловат і пільга справедливо розподілялася б між виробником та споживачем.
Подібна правка не мала б шансу при публічному обговоренні. Ось тому і провели по-тихому... Вигоди отримають декілька компаній, а втрати будуть у іміджу всієї індустрії.