Популярно про те, що відбувається з цінами на яйця
Висока вартість стратегічного продукту обумовлена об'єктивними причинами
Яєчний цикл побудований таким чином, що в березні виробники купують або самі вирощують курчат, які до вересня перетворюються на курок і починають несамовито нестися нам на радість. У березні ви самі знаєте, що тут було, трохи не до курчат, восени ми не дорахувалися несучок і ось воно відгукнулося.
Плюс окупація та кілька виведених із операційки підприємств, у тому числі Чорнобаївка. Усього випало близько п'ятої частини потужностей.
Плюс сезон. Курка любить нестись при світлі дня, немає сонечка – немає яєць, так що скорочення світлового дня теж вирішує. Великим промисловим підприємствам, звичайно, пофіг, що там за вікном – у них як у казино, вічний полудень, підсвітять, але тут привіт ціна на електроенергію та привіт, віялові відключення.
Та й суто психологічний чинник. Низькі ціни влітку, з якими зараз йде порівняння, були самі по собі високими і як основу сприймати їх не можна, хоч і хочеться. Якщо дивитися на перспективу, то рівень 20грн/десяток це гірше для галузі, ніж нинішні 60 грн/десяток для нас.
Чи хочуть виробники трохи наваритися за всі свої страждання? Безперечно. І треба дати можливість їм це зробити, бо якщо вони не вийдуть хоча б в нуль, то далі буде все сильно дорожче.
Хороша ж новина в тому, що ціни більше не зростатимуть.