Хто здає позиції України в галузі культури?
Навіщо нам пам'ятати шедеври, які створили українські режисери, сценаристи, оператори, актори
Що б ви сказали людям, які вважають Олександра Довженка – pociйським режисером? А тим часом багато іноземців досі думають саме так. Україні доводиться й тут відстоювати права на власну культурну спадщину.
Нічого дивного, адже комедія «За двома зайцями» багато років демонструвалася в pociйській переозвучці. Лише нещодавно справедливість відновили, і показали стрічку з оригінальною українською доріжкою.
І мультики «Острів скарбів» та «Аліса в Задзеркаллі» так само дублювалися pociйською для всесоюзного прокату. Але я сподіваюся, що колись покажу їх синові українською.
Це кіноспадщина, яку в нас вкрала Мocква за часів Союзу. І яку по крихтах, буквально по кадрах збирає, відновлює й демонструє широкому загалу – Довженко-Центр. Як в Україні, так і за кордоном. І робить це зразково-успішно.
Але навіщо нам кіноспадщина? Навіщо нам пам'ятати шедеври, які створили українські режисери, сценаристи, оператори, актори? Навіщо Україні хвалитися ними перед усім світом?
Міністр культури так і не підписав контракт з Оленою Гончарук, що перемогла на чесному конкурсі на посаду очільниці Довженко-Центру.
Дуже важливої інституції, у фільмофонді якої зберігається 7000 художніх, анімаційних, документальних та науково-популярних фільмів здебільшого українського виробництва. Де працюють фахівці й фахівчині найвищого класу, де встановлені спеціальні бактерицидні лампи, де щодня фіксують температуру й вологість повітря.
Бо цим плівкам, цим записам дуже багато років, їх треба дуже уважно, дбайливо й професійно зберігати. І Довженко-Центр робить це зразково-успішно. За 28 років жодної одиниці зберігання не списали, лише продовжили їм життя (!).
Спроби повісити всіх собак за неефективну роботу Мінкульту та Держкіно на Довженко-Центр, спроба зрівняти його з землею та перетворити на будівельний майданчик видають людей без інстинкту самозбереження.
Книгарня «Сяйво», Гостиний двір, журнал «Всесвіт», Пейзажна алея, кінотеатр «Жовтень» – спроби захопити й знищити ці культурні об'єкти приводили лише до ганьби та розгрому самих рейдерів. Так само буде і з Довженко-Центром.