Як партії мобілізують свого виборця в пандемію
Карантин і вибори
За тиждень до завершення передвиборчої агітації країна приготувалась до чергового посилення карантину. За таких умов багато хто прогнозує явку в районі 35-40%, а в окремих містах взагалі в районі 30%.
При такій явці результати виборів можуть бути самими не передбачуваними. Перевагу отримають ті партії/кандидати, які зможуть мобілізувати і привести на дільниці своїх виборців.
Кожна партія діє по-різному.
Зеленський намагається мобілізувати своїх виборців опитуванням, ЄС – просуває загальнонаціональну ідею «не дамо втратити незалежність», ОПЗЖ катається до Путіна...
Непарламентські партії пішли іншим шляхом – обрали свою групу виборців і працюють із ними напряму. Такий собі «оф-лайновий таргетинг» 21 століття.
Так, «Наш Край» працює з підприємцями та малими фермерами, радикали Ляшка із селянами.
Партія «За майбутнє» пішла гендерно електоральним шляхом, розробивши окрему спеціалізовану виборчу програму для жінок, організувавши масовану точкову роботу жінок-депутатів в регіонах.
«Свобода» – працює з ветеранами АТО, а «Батьківщина» з малозабезпеченими.
Такий підхід дозволяє кожній партій не тільки «утримувати» своє електоральне поле, але й нарощувати прихильників за рахунок найбільш вмотивованих виборців, з якими провелась персональна робота.
Думаю, саме такий підхід стане основним трендом останнього тижня кампанії.
І перемогу отримають ті партії, які зможуть кластерно активізувати виборців, довивши їх в подальшому на виборчі дільниці.
Дуже скоро побачимо, у кого це вийде найкраще.