62 доби безперервного мовлення. ЗМІ вирахували все те, що наговорив «експерт» Жданов під час війни
Олег Жданов фігурує у понад 4300 відео загальною тривалістю 1486 годин. Це майже 62 доби безперервного мовлення
Після початку повномасштабного вторгнення український інформаційний сегмент YouTube змінився: популярності набули так звані «військові» експерти. Проте найпопулярнішим став Олег Жданов. Про це повідомляють «Тексти».
Військовий аналітик Олег Жданов вирвався далеко вперед від інших популярних експертів. Жданов фігурує у понад 4300 відео загальною тривалістю 1486 годин. Це майже 62 доби безперервного мовлення, або півроку щоденних ефірів по вісім годин без вихідних і свят. Відео із Ждановим переглянули понад 608 млн разів.
Зазначимо, що Жданов в 2007 році звільнився в запас із Головного оперативного управліяння Генштабу ЗСУ. У 2015 році балотувався до Київської обласної ради від партії Самопоміч. Почав коментувати військову тематику орієнтовно в цей же період, у 2015 році. Тоді Жданов був активним критиком Петра Порошенка і його команди (включно з перепостами із сайтів-сміттярок статей про «Вальцмана»), а також «мінських домовленостей», і прибічником Юлії Тимошенко.
«Це людина-фейк, у людини немає ніякого уявлення, розуміння, глибини занурення в те, про що він говорить. Людина, яка в день дає шість інтерв’ю, не може розбиратися в тих питаннях, про які вона намагається говорити. Не кажучи вже про те, що це людина, відрізана абсолютно від будь-яких достовірних джерел інформації», – так про абсолютного лідера інформаційного YouTube в Україні, військового експерта Олега Жданова відгукувався голова фонду «Повернись живим» Тарас Чмут.
Арифметично велику кількість згадок мають Дмитро Гордон, Олексій Арестович і Марк Фейгін. Проте значна кількість згадок Гордона і Фейгіна пов’язані не з їхніми коментарями як експертів, а з роллю ведучих. Популярність Олексія Арестовича в першій частині досліджуваного періоду – це наслідок його статусу «офіційного коментатора», тож у загальному заліку показники цих трьох фігурантів не враховуються.
Вдвічі менше за Жданова кількість відео має інший військовий експерт Роман Світан (2218 відео), на третьому місці – російський політолог Андрій Піонтковський (1328 відео). Відео Світана переглянули 281 млн разів, Піонтковського – 297 млн разів.
Зі 108 фігурантів, які набрали понад 100 згадок за досліджуваний період, 23 – це так звані «хороші росіяни», яких активно запрошують на ефіри українські канали та ведучі. Вони зайняли приблизно пропорційну частку ефіру – близько 3300 годин із 12600, які припали на вибірку лідерів. Проте переглядів мали відчутно більше – майже 1,5 млрд із 4,4 млрд із всього масиву (35%). 80% трафіку в українському YouTube-ефірі їм забезпечили п'ять каналів: канал Гордона, Фабрика новин, Politeka, а також «24 канал» і «Прямий».
Аудиторії українських політичних коментаторів, які тісно підтримують одну чи іншу політичну силу, майже не перетинаються і «закапсульовані» у своїх бульбашках. Багато каналів отримують додатковий трафік за рахунок перезаливання відео з інших джерел. Найбільше канали тиражують відео Олега Жданова, ефіри Марка Фейгіна і огляди Майкла Накі, а також програми каналу опозиційних росіян «Утро февраля», який фінансує Ілля Пономарьов.
Зазначимо, що всього за період з 24 лютого 2022 року по 1 червня 2023 року на 40 досліджуваних каналах в якості гостей/експертних спікерів побувало понад 5000 людей, з ними згенеровано 58 тис. «експертних відео», тобто фрагментів, де фігурує прізвище експерта. Разом це понад 18 тис. годин контенту, який переглянули 5,2 млрд разів.
Нагадаємо, що раніше Олег Жданов заявив «Главкому», що російські пропагандисти вже привчають російське суспільство до поразки.