Металурги закликають Кабмін забезпечити 100% перевалки залізорудної сировини
Підприємствам-експортерам відмовляють у повному виконанні заявок на перевалку продукції, що може призвести до дестабілізації роботи гірничо-металургійної галузі, - АТ «Південний гірничо-збагачувальний комбінат»
В українських портах підприємствам-експортерам відмовляють у повному забезпеченні виконання заявок на перевалку продукції, що може призвести до дестабілізації роботи гірничо-металургійної галузі. Про це йдеться у зверненні генерального директора АТ «Південний гірничо-збагачувальний комбінат» до прем’єр-міністра України.
У зверненні зазначається, що нині у металургійній галузі спостерігається скорочення виробництва, спричинене зниженням попиту на продукцію в Україні та в країнах ЄС. «Частково компенсувати втрати від поточної кризи можна шляхом спрямування потоків ЗРС на експорт в Китай, однак для цього єдиний глибоководний порт, який може приймати судна Capesize (осадка близько 18 м), що є стандартом для перевезення залізної руди, має забезпечити повне покриття заявок на відвантаження українського експорту. Проте в квітні МТП «Південний» відмовив у 100% задоволенні заявок на перевалку експортної продукції АТ «Південний гірничо-збагачувальний комбінат», - йдеться у зверненні .
«АТ «ПІВДГЗК» подав до МТП «Південний» плани на перевалку експортної продукції в квітні 2020 року в об’ємі 473 тис.тонн ЗРС, на що отримав часткову відмову в задоволенні заявки на перевалку – не погоджено близько 60 тис.тонн. Також з боку підприємства були задіяні усі можливі резерви та ресурси для додаткового збільшення об’ємів експорту на 135 тис.тонн, які також не були підтверджені з боку МТП «Південний». Загалом непідтвердженими залишились 195 тис.тонн експортної продукції, що може призвести до недоотримання валютної виручки у квітні 2020 року в розмірі 15 млн.дол», - повідомляється в зверненні.
За оцінкою керівництва АТ «ПІВДГЗК», така ситуація з перевалкою вантажів в порті призведе до зривів строків поставок, що в свою чергу може спричинити зупинку підприємства, невиконання плану надходження податків у бюджети всіх рівнів та дестабілізацію роботи гірничо-металургійної галузі України.
Зважаючи на це, керівництво АТ «ПІВДГЗК» просить прем’єр-міністра звернути увагу на ситуацію в українських портах та посприяти її вирішенню з метою забезпечення безперебійного експорту залізної руди українських підприємств-виробників, а саме забезпечити 100% виконання заявок АТ «ПІВДГЗК» зі сторони МТП «Південний».
Нагадаємо, раніше народний депутат України, член фракції «Європейська Солідарність» Олексій Гончаренко заявив, що на час дії карантину в країні держава має підтримати бізнес, щоб зберегти робочі місця, і в першу чергу - експортоорієнтовані галузі економіки.
В свою чергу ексміністр промполітики Валерій Мазур наголосив на необхідності надати нині пріоритет в обслуговуванні на залізниці та в портах підприємствам-експортерам, які забезпечують приплив валюти в країну.
Згідно з даними Держстату за підсумками 2019 промисловість скоротилася на 1,8%. У січні 2020 року промислове виробництво знизилося на 5,1% в порівнянні з січнем 2019 року і скоротилося на 8,4% в порівнянні з груднем 2019 року. Спад промвиробництва у лютому 2020 року в річному вимірі (до лютого 2019 року) з урахуванням коригування на ефект календарних днів склав 4,1%.
Виробництво сталі в Україні у 2019 році знизилось у порівнянні з 2018 роком на 1,3%, виробництво чавуну - на 2,5%. В січні 2020 року виробництво сталі знизилось на 5,1%, чавуну - на 2,7%. У лютому виробництво сталі знизилось на 8,3%, чавуну - на 7,5% (в порівнянні із січнем).