Вартість користування приватними вагонами на ринку значно менша, ніж в Укрзалізниці, - президент УЗА
Зростання вартості використання вагонів збільшить витрати вантажовідправника, що відповідно позначиться на зниженні доходу аграріїв, - Горбачов
У разі введення з 1 квітня Укрзалізницею нових правил вантажоперевезень, що передбачають різке підвищення вартості за використання вагонів, вантажовідправники можуть відмовитися від користування вагонами Укрзалізниці на користь приватних. Про це заявив президент Української зернової асоціації (УЗА) Микола Горбачов в коментарі інтернет-порталу Центр транспортних стратегій.
Президент УЗА повідомив, що пропонований «Укрзалізницею» новий Договір на надання послуг з організації вантажоперевезень по ж / д передбачає значне зростання для вантажовідправників вартості вагонів, які знаходяться під вантажними операціями.
«Сьогодні плата за користування вагонами під вантажними операціями стягується погодинна і перші дві доби плата досить незначна, а потім різко зростає. За новими правилами, плата за користування вагонами під час вантажних операцій зростає відразу до 1363 грн. (Сьогодні вона становить близько 105 грн на добу за зерновоз), а за дві доби вартість подвоюється і становить 2726 грн. Це накладається на те, що у кожного вантажовідправника різна ситуація - потрібна різна кількість часу на доставку вагонів під'їзними шляхами, а також різний час на завантаження або вивантаження зерновозів, враховуючи різний технічний і технологічний стан елеваторних і портових потужностей », - розповів Горбачов.
Він констатував, що таке зростання вартості використання вагонів збільшить витрати вантажовідправника, що відповідно позначиться на зниженні доходу аграріїв. У той же час Горбачов не виключив, що в зв'язку з цим вантажовідправники можуть відмовитися від послуг Укрзалізниці на користь приватних зерновозів, витрати на транспортування якими виявляться втричі нижче.
«На ринку зараз вартість користування приватними зерновозами втричі менша від тієї, яку хоче отримати Укрзалізниця. Така ситуація може призвести до того, що вантажовідправники почнуть відмовлятися від користування вагонами Укрзалізниці на користь приватних зерновозів, яких достатньо на ринку», - сказав Горбачов.
На його думку, «Укрзалізниця» обрала не найкращий час для зміни правил вантажоперевезень, враховуючи економічну турбулентність на світових ринках через паніку, пов'язану з розповсюдженням коронавируса і боротьбою на нафтовому ринку. І пропонує УЗ перенести введення в дію нової редакції Договору до 1 липня 2020 року.
«Це дозволить уникнути як негативного впливу ситуації з карантином і падіння економічних показників всіх учасників ринку, так і сприяти пошуку компромісу між залізницею і бізнесом - дозволить врахувати зауваження і пропозиції бізнесу в текст нового Договору», - пояснив Горбачов.
Нагадаємо, раніше Європейська бізнес Асоціація зробила заяву, де закликала Укрзалізницю відстрочити введення договору в дію до 1 червня 2020 року і знесли в нього відповідні правки.
«Після детального аналізу нового договору компанії прийшли до висновку, що багато положень потребують перегляду або більш детального опрацювання. А це неможливо зробити в строк, що залишився до моменту введення договору в дію», - заявили в ЕВА.