ЗМІ: Тендери «Укрзалізниці» виграє компанія, яка потім підвищує ціни
Як повідомляє ЗМІ, тендер виграє компанія, яка часто демпінгує на конкурсі, щоб викинути конкурентів, а потім підвищує ціни
Ще один тендер на постачання дизельного пального для «Укрзалізниці» може обернутися скандалом. Як повідомляє ICTV, в умовах, коли запаси пального в компанії майже закінчилися, тендер виграє компанія, яка часто демпінгує на конкурсі, щоб викинути конкурентів, а потім підвищує ціни.
Один з останніх тендерів на закупівлю 40 тисяч тонн дизельного пального для УЗ виграла компанія «Трейд Коммодіті», запропонувавши найменшу ціну – 17 896 гривень за тонну, але співробітники УЗ впевнені, що заплатити державі доведеться набагато більше, оскільки ринкова вартість тони пального на момент конкурсу була вищою – 18 820 гривень. Сьогодні ж вона ще вища.
Занижуючи вартість штучно, «Трейд Коммодіті» потім залишає за собою право на підвищення ціни, що вже робила неодноразово.
Приміром, навесні 2016 року «Трейд Коммодіті», вигравши тендер для Міноборони, тричі підвищувала ціну на пальне. Як і для залізничників зараз, тоді дизель для військових також був дешевшим, але тільки на час проведення тендера.
Відомо, що компанія «Трейд Коммодіті» вийшла на ринок державних закупівель у 2016 році, але при цьому забирає собі чимало лотів від державного сектора. Експерти ринку пов’язують цю компанію з бізнесменом Андрієм Адамовським.
Відомо, що у компанії немає власних ресурсів і запасів ДП. Тому, тільки вигравши тендер, фірма починає шукати, де його купити. При цьому серед відомих операторів «Трейд Коммодіті» пальне ніхто не продає. Отже, виникає ще велике питання якості того ресурсу, яким фірма забезпечує державу.
До речі, компанія вже фігурувала у справі серед закупівельників неякісного пального.
Що цікаво, лише нещодавно «Укрзалізниця» оприлюднила нові умови проведення тендерів, повідомивши про спрощення процедури. У компанії також збирали всіх провідних трейдерів, з якими працювали раніше: ОККО, ВОГ, «Елемент-Нафта». Були присутні і представники «Трейд Коммодіті».
На зустрічі залізничники розповіли про кризовий запас пального і попросили операторів не затягувати ні процедуру торгів, ні процес відвантаження пального. Сторони домовилися, що жоден з гравців у разі програшу не буде блокувати процедуру шляхом оскарження переможця тендера в АМКУ, а також про те, що переможець поставить ДП за законтрактованою ціною, не змінюючи її. Крім того, була домовленість про те, що обсяг початкових поставок не менше 50% від усієї потреби УЗ, враховуючи критичні залишки пального в «Укрзалізниці». Великі трейдери готові бути видати позику залізничникам.
Тепер, однак, учасники, які залишилися за порогом конкурсу, впевнені, що «Трейд Коммодіті» робитиме спроби підвищити заявлену раніше вартість. Не виключено, що іншим гравцям ринку доведеться оскаржити тендер в АМКУ. Залізничники будуть змушені або зупинитися, або вкотре просити відомих трейдерів про допомогу.
За розвитком ситуації після тендера стежать не лише учасники тендера, а й правоохоронні органи.