Австрія готується прокласти широку залізничну колію до кордонів України

Майбутня магістраль буде одноколійною, її протяжність складе 400 км

Федеральне міністерство транспорту, інновацій і технологій Австрії представило техніко-економічне обґрунтування будівництва залізниці від Кошице до Відня з шириною колії 1520 мм. ТЕО було підготовлено аудиторською компанією Deloitte, яка оцінила вартість проекту в 6,5 млрд євро, повідомляє витання «Центр транспортних стратегій».

Майбутня магістраль буде одноколійною, її протяжність складе 400 км. Австрії будівництво 30 км залізниці на своїй території обійдеться в 85 млн євро, ще 850 млн євро доведеться витратити на спорудження контейнерного терміналу. Крім того, 1 млрд євро буде направлено на оновлення діючих ділянок залізниці.

Згідно ТЕО, роботи планується почати в 2023 році. Перший етап проекту буде завершено до 2033 року. У повному обсязі магістраль буде введена в експлуатацію в 2050 році. Пропускна здатність дороги оцінюється в 20 тис. поїздів на рік, що складаються з 67 вагонів. Це забезпечить вантажопотік в 16-24 млн тонн на рік.

В Австрії сподіваються, що цей проект стане стимулом для розвитку економіки. Тільки 9 тис. робочих місць може бути створено в процесі будівництва. Всього до 2045 року ширококолійна магістраль дозволить створити до 137 тис. робочих місць.

Презентація ТЕО відбулася в п'ятницю, 18 серпня, у Відні. Прес-конференція з цього приводу пройшла за участю міністра транспорту Австрії Йорга Ляйхтфріда, голови ÖBB-Infrastruktur Франца Бауера і партнера компанії Deloitte Олександра Кайнера.

«Я хочу, щоб Австрія стала сполучною ланкою логістики в Європі», - заявив міністр транспорту Австрії Йорг Ляйхтфрід. Глава оператора ж / д інфраструктури Австрії Франц Бауер зазначив, що для реалізації проекту можуть бути залучені приватні інвестиції. Їх механізм і розмір вимагає окремого обговорення.

Австрійські видання відзначають, що проект холодно сприймається Словаччиною. Зараз вантажі, що йдуть до Європи, перевантажуються на словацьких терміналах, розташованих поблизу кордону з Україною. Якщо залізниця Кошице-Відень буде побудована, необхідність у них відпаде, оскільки перевантажним центром стане Відень.

Нагадаємо, що ідея будівництва широкої колії Кошице-Відень належить російській залізниці. Російська компанія вперше запропонувала її ще у 2006 році. У 2009 році залізниці з Росії, України, Словаччини та Австрії створили спільне підприємство Breitspu Planungsgesellschaft mbH. Спочатку будівництво оцінювалося в 4,7 млрд євро.