Дубневич розповів, як підвищити транзитну привабливість України

Голова комітету ВР з питань транспорту пропонує створити Дорожній фонд, який акумулюватиме надходження від акцизів на нафтопродукти і гарантуватиме їх цільове використання

Середня швидкість проходження транспорту українськими автошляхами майже вдвічі менша за європейську. Без покращення дорожньої інфраструктури важко підвищити привабливість України як країни-транзитера, вважає голова комітету ВР з питань транспорту Ярослав Дубневич.

В інтерв’ю виданню «Главком» він заявив, що наразі ця швидкість становить до 30 км/год, тоді як у ЄС – 54 км/год. «Це – середня швидкість, і різниця є серйозним відштовхуючим чинником для європейських перевізників. Для українських перевізників це виливається у великі витрати на пальне і ремонт техніки. Крім того, через це українські вантажні перевізники намагаються максимально завантажити транспорт, щоб заощадити. А перевантажений транспорт руйнує дороги», - пояснив депутат.

Виправити ситуацію, на його думку, може створення спеціального Дорожнього фонду, який акумулюватиме надходження від акцизів на нафтопродукти і гарантуватимецільове їх використання. Голова профільного комітету ВР Дубневич наголосив, що йдеться про 30-40 млрд гривень на рік.

«Гроші Дорожнього фонду дадуть можливість відчутно поліпшити якість доріг, а далі ми побачимо ефект доміно: на якісних дорогах зростатиме трафік, тобто зростуть і внутрішні перевезення, і транзитні… Словом, хороші дороги стимулюють економіку, бюджети всіх рівнів і прихід інвестицій», - переконаний Дубневич.

Нагадаємо, 13 вересня на засіданні РНБО президент України Петро Порошенко наголосив на пріоритетності питання підвищення якості українських доріг у наступні 3 роки.