Експерт розповіла, чи прийшли лоукостери в Молдову та Грузію через підписання угоди про відкрите небо
В Україні пасажиропотік через українські аеропорти поки що зростає і без угоди – на 54% у 2017 проти 2015 року, - розповіла експерт
Підписання угоди про відкрите небо не гарантує приходу в країну лоукостерів. Про це свідчить досвід Грузії та Молдови, передає кореспондент «Главкома».
ЄС та Грузія підписали Угоду про Спільний авіаційний простір (САП) у 2010 році, а Молдова підписала цю угоду у 2012 році. ГО «Європа без бар’єрів» провела дослідження як вплинуло підписання САП на авіаційну галузь цих країн.
Попри незавершеність імплементації угод, в обох країнах зросла конкурентність та знизилися ціни.
«У Молдові кількість напрямків зросла з 19 у 2013 році до 42 у 2017. За даними Служби цивільної авіації Молдови, квиток на прямий переліт до Лондона, який у квітні 2010 року коштував 210 євро, в квітні 2017 року коштував 45 євро», - говорить Ірина Сушко, виконавчий директор «Європа без бар’єрів».
Вона також зазначила, що після підписання угод помітно виріс пасажиропотік. «У Грузії утричі з 2010 по 2016 рік, тобто з 0,9 млн до 2,8 млн пасажирів. У Молдові на 80% з 2013 року по 2016 рік, тобто до 2,2 млн пасажирів», - продовжує Сушко.
Однак, експертка зазначає, що не можна з впевненістю стверджувати, що збільшення пасажиропотоку є наслідком підписання САП.
«В Україні пасажиропотік через українські аеропорти поки що зростає і без Угоди – на 54% у 2017 проти 2015 року. Щоправда, варто врахувати ефект низької порівняльної бази після падіння 2014 року», - зауважує Сушко.
Вона також наголосила, що підписання угоди про САП не гарантує приходу лоукостерів. «Грузії та Молдові вдалося залучити тільки одного класичного європейського лоукостера – WizzAir», -резюмувала Сушко.