Гройсман обіцяє допомогти металургам – депутат

Голова Кабміну заявив, що допоможе металургам розв'язати їхні проблеми

На нараді за участю прем'єр-міністра Володимира Гройсмана, міністрів уряду, керівництва «Укрзалізниці», народних депутатів і металургів було озвучено ключові проблеми гірничо-металургійного комплексу, і за деякими намічено варіанти рішень. Про це повідомив голова парламентського Комітету з питань промислової політики та підприємництва, заступник керівника Радикальної партії з питань економічної політики Віктор Галасюк.

Так, два тижні тому він офіційно звернувся до прем'єр-міністра із пропозицією провести таку нараду. Сьогоднішня зустріч у Кабміні тривала близько трьох годин.

Повідомляється, що одним з порушених металургами питань стало оприлюднення «металургійного закону України» №3868, двічі підтриманого парламентом (другий раз – після вето президента).

«Відведений Конституцією термін підписання і оприлюднення закінчився, а критично важливий для металургів закон перебуває досі «під сукном» на Банковій», – повідомив Галасюк.

Зазначимо, в останній редакції закон передбачає підвищення експортного мита на вивезення металобрухту з 10 до 30 євро за тонну терміном на один рік.

Також парламентарій вважає пріоритетним питанням вирішення проблеми вантажних перевезень «Укрзалізницею» сировини для металургів.

«За «вузьких місць» на транспорті країна ризикує втратити 1,8 млрд доларів США експорту до кінця року. Це майже 5% від усього товарного експорту країни, тому проблема загрожує стабільності гривні і є критичною», – заявив Галасюк.

Крім того, прем'єру було озвучено проблему підвищення тарифів на залізничні перевезення, які б'ють по промисловцях, знижуючи їхню конкурентоспроможність, і проблему тарифів на електроенергію для електрометалургів, зокрема, феросплавних заводів, найбільш сучасного металургійного заводу України «Інтерпайп Стіл», «Дніпроспецсталі» та інших.

Також чинником, що заважає зростання української економіки, є неадекватно завищені портові збори в морських портах. Сьогодні в Україні вони в рази більше порівняно з Нідерландами, Австралією, Бразилією.

«Це проблема і для промисловості (в тому числі ГМК), і для транспортної галузі, і для економіки в цілому, так як підриває наші конкурентні позиції у світі», – упевнений глава промислового комітету ВР.

Галасюк акцентував особливу увагу на конкретних механізмах розвитку внутрішнього ринку металу, а також на необхідності стимулювання експорту металомісткої продукції з високою доданою вартістю таких галузей, як машинобудування, суднобудування, вагонобудування, а також авіапром. За його словами, стане інструментом ініційований РПЛ і вже взятий за основу парламентом законопроект №2142а про експортно-кредитне агентство, яке дозволить здешевлювати експортні кредити, страхувати і гарантувати експортні контракти українських виробників.

Варто зазначити, що наступну зустріч з проблем ГМК у такому ж складі Гройсман пообіцяв провести вже наприкінці вересня.