Київська підземка заборгувала «Київенерго» 135 мільйонів гривень
Наразі київський метрополітен має лише спецрахунок на зарплату, решта рахунків заблоковані за рішенням суду
Начальник КП «Київський метрополітен» Віктор Брагінський заявив, що столична підземка заборгувала «Київенерго» 135 мільйонів гривень.
Відповідну заяву він озвучив в інтерв’ю «Главкому».
«Ситуація серйозна. З березня у нас заблоковані рахунки за рішенням суду за угодою, пов’язаною із придбанням вагонів ще в 2009 році у ТОВ «Укррослізинг». Якби рахунки було не заблоковано, ми хоча б частково сплачували. Натомість маємо лише спецрахунок на зарплату - це захищена стаття», - розповів Брагінський.
За його словами, ні місто, ні співробітники метрополітену не допустять, щоб метро зупинилось, але ситуація непроста.
«Ми судились упродовж трьох років, місто зверталося до РНБО, щоб застосувати санкції до цього підприємства. Але питання залишається відкритим.Підприємство не зможе самостійно погасити такий борг у майже 1,9 млрд грн. У 2009 році, за угоду голосувала сесія Київради. У 2014 році почалися судові процеси, сторонами в яких виступали і КМДА, і Київрада, і прокуратура. Однак суд виніс рішення на користь компанії», - додав топ-менеджер «Київського метрополітену».
Попри це, резюмує Брагінський, «ми продовжуємо роботу в правовому полі».
Довідка: У 2009 році КП «Київський метрополітен» уклав договір з «Укррослізинг» про купівлю 100 вагонів метро у лізинг.
За розрахунками підприємства, загальна вартість 100 вагонів мала становити близько 800 млн грн, а сума першої оплати (15%) - 113,5 млн. У травні 2009 року Київрада дозволила КП «Київський метрополітен» купити 100 вагонів метро на умовах фінансового лізингу з правом викупу з їх постачанням у 2009 році. Вартість угоди з «Укррослізингом» склала 1,39 млрд грн. При цьому контрольно-ревізійне управління встановило, що при такій закупівлі загальна сума втрат метрополітену складе 770,8 млн грн з урахуванням лізингової плати.
З’ясувалося, що «Укррослізинг» втридорога закупляв ці вагони у Росії і завозив їх обхідними шляхами, щоб сховатися від податкової.
У липні 2009 року Мінекономіки визнало недійсним проведений «Київським метрополітеном» тендер на закупівлю 100 вагонів метро. Однак «Укррослізинг» в судовому порядку добився права постачати вагони для метро.
25 березня 2011 року прокуратура Києва порушила кримінальну справу проти колишнього заступника начальника КП «Київський метрополітен» за підозрою в перевищенні службових повноважень при укладанні договору з компанією «Укррослізинг».
«У період з 2010-го по 2013 рік Київ заборгував цьому підприємству майже 2 млрд грн. У 2015 році Київрада почала вивчення умов і наслідків цієї угоди, а в березні минулого року звернулася до прокуратури з вимогою розслідувати ситуацію, що склалася, у зв'язку з претензіями «Укррослізингу», - коментував цю ситуацію мер міста Віталій Кличко. Компанія в судовому порядку вимагає кошти. Виконавча служба арештувала рахунки «Київського метрополітену».