Лімузини та вечері за $2 тис: як Зеленський створював собі «імідж» у США
Лобісти Зеленського у США, яких нібито не було, відзвітували про витрати на підняття його іміджу
Про це повідомляє «Голос Америки».
Робота з покращення іміджу Зеленського відбувалась у Вашингтоні з 3 квітня по 21 травня 2019 року.
Втім, команда Зеленського твердила, що нікого не наймала.
Згідно зі звітом, поданим у Міністерство юстиції США, компанія отримала за свої послуги гонорар $60,000 та відшкодування витрат $9,371.80.
Послуги надавалися між першим та другим туром президентських виборів в Україні. Тоді команда Володимира Зеленського категорично заперечувала існування такого контракту.
Як виявилося, контракт таки існував. Угоду за реєстраційним номером 6661 підписали 3 квітня у квітні 2019 року. У додатках А і В вказано сторони контракту: Signal Group Consulting, LLC та «Володимир Зеленський – Слуга Народу, за посередництва Маркуса Коена«. Маркус Коен вказав свою адресу так: Київ, Велика Васильківська, 72 Торговельний центр «Олімпійський», 2 поверх. Мета угоди: підняти «імідж» Володимира Зеленського – Слуги Народу.
Пункт 3, угоди свідчить: Маркус Коен має законні повноваження діяти від імені Володимира Зеленського – Слуги Народу.
21 травня 2019 контракт офіційно був закритий.
Ось список консультантів, які були залучені до цього контракту:
Виконавчий віце-президент компанії Signal Group Consulting Джон Проктер, у відповідь на запит Української служби «Голосу Америки», наголосив, що робота компанії на Володимира Зеленського та партію «Слуга народу» вже завершена, а інформація про неї наведена у звіті поданому до Мін’юсту США.
Видання звернулося за коментарем до інших учасників цього контракту.
«Фірма не має додаткової інформації», - повідомив виконавчий віце-президент компанії Signal Group Consulting Проктер у відповідь на електронний лист.
У пункті 11 звіту говориться:
«Signal Group Consulting, LLC надала послуги від імені іноземного клієнта Володимир Зеленський – Слуга Народу, через Маркуса Коена. Діяльність включала – організацію програми громадських зв’язків та зв’язків з урядом, представлення іноземного клієнта американським медіа, організацію медіа інтерв’ю, зустрічей з представниками мозкових центрів та експертами, надання стратегічних консультацій стосовно медіа США та урядових відносин».
Судячи з опису послуг, Вашингтон відвідувала делегація представників Володимира Зеленського. Ані її склад ані дати візиту прямо не вказані. За даними джерел «Радіо Свобода» у передвиборчому штабі кандидата, компанія Signal Group організовувала зустрічі для голови штабу і лідера партії «Слуга народу» Івана Баканова та економічного радника Олега Дубини. Але «Голос Америки» не зміг незалежно підтвердити чи спростувати цю інформацію.
У додатку до звіту детально описуються все, що робила Signal Group, для Володимира Зеленського. Починаючи з 3 квітня, лобісти контактували з офісами конгресменів, сенаторів, Державним департаментом США, мозковими центрами тощо. Предметом листів та дзвінків були домовленості про зустрічі.
З деякими, як конкресвумен Марсі Каптур, контактували багато разів, зокрема, для надання «додаткової інформації про візит Зеленського і представників його партії».
Судячи з активностей, українська делегація прибула у Вашингтон 16 квітня або днем раніше. Signal Group повідомляє про проведені зустрічі: Інститут Катона, Державний Департамент, CSIS, Центр Карнегі, офіс когресмена Брендона Бойла, колишній сенатор Норм Колман, Рада з Національної Безпеки.
Повідомляється про «зустріч/екскурсію» у Білому Домі 17-го квітня. (Того ж дня на офіційній сторінці у Facebook «Команди Зеленського» опубліковано заперечення про їхній зв’язок з лобістами).
Також Signal Group контактувала з медіа організаціями CNN та Washington Post, але повідомлень про інтерв’ю немає.
Цікавий також додаток про витрати, які мали американські лобісти обслуговуючи контракт з Володимиром Зеленським. Зокрема 16 квітня вони звітують про вечерю в одному з Вашингтонських ресторанів на суму $1,912.90 та чималі витрати на таксі та лімузин. Останнім рядком, консультанти не полінувалися включити витрати на горнятко кави у готелі Sofitel на $7,60.
Загалом, за організацію дводенного візиту української делегації у Вашингтон і консультативні послуги у квітні – травні 2019 року, Signal Group отримала від Маркуса Коена оплату за свою роботу плюс відшкодування витрат на загальну суму $69,371,80.
Те, що іноземні політики наймають консультантів для кращої навігації вашингтонськими коридорами - є звичною і законною справою. Але без відповіді лишаються запитання походження грошей та категоричне заперечення «Команди Зеленського» факту роботи з лобістами у США.
«Голос Америки» звернувся до Офісу президента України з проханням уточнити свою заяву. В Офісі президента України відмовились коментувати.
Запитання, які поставило видання:
- Чи наймав Володимир Зеленський, прямо чи опосередковано, Signal Group Consulting для PR та організації зустрічей у США делегації з України?
- Хто брав участь у делегації і яка була мета візиту у США?
- Хто оплачував контракт?
«Зважаючи на те, що Офіс президента України декларує свою відкритість, яка «відрізняє їх від старих політичних еліт» ми сподіваємося почути відповіді на ці запитання», - зазначає «Голос Америки«.
У квітні, коментуючи повідомлення про залучення лобістів у США, «Команда Зеленського» не лише заперечила залучення «лобістських компаній або агентств», але і наголошувала, що на відміну від представників старих політичних сил не веде «підкилиних домовленостей».