Міністр інфраструктури: 5% із новоствореного Дорожнього фонду підуть на безпеку руху
Омелян розповів про перші результати Дня інфраструктури у парламенті
У четвер, 17 листопада, народні депутати проголосували за законопроект, який передбачає створення Дорожнього фонду для капітального ремонту та будівництва автошляхів. Про перші результати Дня інфраструктури у парламенті розповів міністр інфраструктури Володимир Омелян, зазначивши, що запропоновані депутатам законопроекти аполітичні, адже інфраструктура потрібна всім.
Міністр також зазначив, що 5% коштів із новоствореного Дорожнього фонду підуть на забезпечення безпеки руху по всій державі, та нагадав журналістам відому приказку: «якщо хочеш мати успішну економіку – будуй дороги».
Про шляхи фінансування, а також мету і принцип роботи Дорожнього фонду в ефірі телеканалу NewsOne розповів переможець конкурсу на посаду держсекретаря Мінінфраструктури Андрій Галущак.
«Створення Дорожнього фонду на десятиліття закладе джерело фінансування автотранспортної інфраструктури. Всі платники податків та автовласники, сплачуючи за бензин чи інші нафтопродукти, розумітимуть, що ці кошти підуть безпосередньо на будівництво доріг та забезпечення безпеки дорожнього руху», – заявив в ефірі Галущак. Він також зазначив, що відповідний законопроект дозволить встановити чітке джерело фінансування для якісного ремонту доріг, а не латання ям.
За словами Галущака, насамперед треба сформувати нормальний механізм фінансування дорожньої галузі, який дозволить почати капітальні ремонти та будівництво доріг, а також придбати для експлуатаційного утримання нормальну техніку.
«Дорожній фонд сконцентрує кошти і він повинен мати право здійснювати операційну діяльність. Він є гарантом того, що протягом тривалого часу певна сума коштів буде спрямована на проведення дорожніх робіт», – розповів майбутній держсекретар Мінінфраструктури, підкресливши, що в першу чергу Дорожній фонд наповнюватиметься за рахунок митних зборів та акцизних податків. У проекті Держбюджету-2017, наданому Міністерством фінансів, передбачено фінансування Дорожнього фонду на рівні 26,75% від акцизного податку та мита на пальне, транспортні засоби тощо.
Галущак також повідомив, що сам фонд – це не організація, якою хтось керуватиме. «Фонд – це централізоване накопичення коштів від платників податків. Далі вони розподіляються рішенням Уряду за цільовою програмою фінансування доріг. Головне – чітко визначити пріоритети на короткострокову перспективу», – заявив він в ефірі.
Відповідаючи на запитання ведучого про те, що в українців є багато нарікань на роботу «Укравтодору», Галущак повідомив, що Мінінфраструктури змінило менеджмент компанії та виступає за розділення його функцій. «Щоб зробити «Укравтодор» ефективною компанією, треба розділити функції із замовлення робіт, контролю якості виконання та прийняття цих робіт. Це ненормально з точки зору економічної логіки. Має бути нова договірна основа виконання робіт, і зокрема перейти світову систему побудови контрактних відносин – FIDIC, яка дозволяє чітко встановити відповідальність виконавців на кожному етапі», – заявив Галущак. Він переконаний, що «Укравтодор» повинен зазнати реформи та стати замовником робіт – ремонту чи будівництва. А далі необхідно відокремити функцію контролю за якістю виконаних робіт.
Нагадаємо, 17 листопада у Верховній Раді відбувся «тематичний» День інфраструктури, під час якого на розгляд парламентаріїв було винесено великий пакет інфраструктурних законопроектів, які передбачені в рамках Угоди про Асоціацію з ЄС. Зокрема, законопроекти щодо створення Дорожнього фонду, фінансування автомобільної галузі та посилення контролю за безпекою вантажоперевезень, прозорості ринку таксі та створення єдиного проїзного квитка у великих містах. Разом із тим депутати розглядали урядові пропозиції щодо реформування компаній «Укравтодор» та «Укрзалізниця», які потребують системних змін.