Нова реформа на «Укрзалізниці»: «малодіяльні» станції будуть закривати?

«Укрзалізниця» зазнає значних фінансових втрат через збитковість малодіяльних залізничних станцій, - в.о. голови правління ПАТ «Укрзалізниця»

«Укрзалізниця» зазнає значних фінансових втрат через збитковість малодіяльних залізничних станцій. На цьому акцентував увагу представників уряду в.о. голови правління ПАТ «Укрзалізниця» Євген Кравцов на засіданні під головуванням віце-прем’єр-міністра України Володимира Кістіона.

Як зазначив Євген Кравцов, проаналізувавши ситуацію стосовно роботи зернових станцій з 2012 року, побачили, що значна частина їх – збиткова, є категорія станцій, що обслуговують менше одного вагона на добу. А тому як альтернативу закриттю малодіяльних станцій «Укрзалізниця» пропонує механізм компенсації витрат перевізнику.

За словами керівника Укрзалізниці, обговорення щодо роботи малодіяльних станцій триває з Міністерством аграрної політики та продовольства України, профільними бізнес-асоціаціями, місцевою владою.

«Ми направили всім причетним розрахунки, готові до абсолютно відкритого діалогу. Ми просимо, щоб по кожній станції могли побачити, який рівень збитковості, якщо станція збиткова через невелике навантаження, малодіяльність, і хочемо мати змогу отримати компенсацію за цю збитковість, запровадити певний механізм компенсації», – зазначив Євген Кравцов. Віце-прем’єр-міністр України Володимир Кістіон запропонував продовжити дискусію щодо малодіяльних залізничних станцій за участі профільного комітету Верховної Ради України.

«Пропоную ще раз зупинитися на розгляді цього питання, детально проаналізувати, якщо станція збиткова, то уточнити її соціальну складову. Якщо буде визначено перелік станцій для закриття, то затвердити його, оприлюднити, публічно визначити терміни закриття і одразу ж внести відповідні пропозиції щодо майна, яке ми здамо в оренду чи виставимо на аукціон, щоб воно було під контролем і не пішло під ніж», – наголосив Володимир Кістіон.

Довідка

На залізничній мережі України близько 300 зернових вантажних станцій обробляють до двох вагонів зерна за добу. Це потребує значних витрат на їх утримання. Вивезти максимальні обсяги зерна та зробити це оперативно можливо лише маршрутами – великими групами вагонів, що мають збиратися на великих вузлах та станціях.