Рада прийняла закон про внутрішній водний транспорт
Законом встановлюється і відповідальність судновласників за порушення законодавства про внутрішній водний транспорт
Верховна Рада схвалила закон «Про внутрішній водний транспорт» у другому читанні. Відповідний законопроєкт №1182-1-д підтримали 276 нардепів.
Згідно з пояснювальною запискою, метою законопроєкту є правове врегулювання правовідносин в галузі внутрішнього водного транспорту та встановлення економічних та організаційних засад діяльності внутрішнього водного транспорту.
Зазначається, що схвалення документу забезпечить уніфікацію термінології у галузі водного транспорту та виключення колізій у відповідній сфері законодавства.
«Цілі проєкту об’єднують сприяння розвитку берегової інфраструктури внутрішнього водного транспорту, покращення стану річкового господарства, сприяння розвитку на конкурентних засадах ринку послуг у сфері внутрішнього водного транспорту та залученню інвестицій, переорієнтації вантажопотоків на екологічний та економічний річковий транспорт тощо», – наголосили автори проекту закону.
Передбачається, зокрема, безкоштовна реєстрація суднових журналів замість їх видачі.
«Процедуру ведення реєстру об'єктів інфраструктури для більшої її прозорості виклали відповідно до закону «Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності». Ми залишили ліцензування тільки для пасажирських перевезень і небезпечних вантажів, а також ввели спеціальний дозвіл при реалізації ґрунту, вилученого в результаті днопоглиблювальних робіт», – розповів голова підкомітету з питань річкового транспорту комітету Ради з питань транспорту та інфраструктури Артем Ковальов.
Окрім того, нардепи:
- передбачили можливість скидання стічних вод із суден виключно після обробки та знезараження у відповідних суднових установках;
- виключили можливість фінансування інфраструктури внутрішнього водного транспорту за рахунок коштів портових зборів;
- дозволили річковим портам надавати послуги суднам з максимальною осадкою понад 4,5 метра (за умови, якщо вони сплатили передбачені збори в найближчому морському порту;
- передбачили перехідний період для деяких норм закону.
Закон набере чинності з 1 січня 2022 року. Однак ряд його статей наберуть чинності через три роки з дня опублікування документу.