Скандал із Зеленським і «Мрією». «Епіцентр» оприлюднив свою версію подій
Як зазначає гендиректор «Епіцентру», частина вантажу дійсно призначалася для продажу в торговій мережі
Компанія «Епіцентр» прокоментувала останній скандал, який спровокувала інформація про те, що літак «Мрія», який зустрічав президент, доправив в Україну медичний вантаж не для лікарень, а для продажу у комерційних мережах. «Епіцентр» у зв'язку з цим повідомив, що оплатив авіарейс із Китаю, який здійснювала «Мрія». Про це спочатку не повідомлялось, оскільки компанією було прийняте рішення не озвучувати участь у фінансуванні рейсу.
«Після складних переговорів було досягнуто домовленостей з ДП «Антонов» на доставку вантажу попри величезний лист очікування на літак «Мрія», — пояснив генеральний директор ТОВ «Епіцентр К» Петро Михайлишин.
Гендиректор також визнав: частина вантажу дійсно призначалася для продажу в мережі «Епіцентр».
«З початку розповсюдження коронавірусної інфекції компанія «Епіцентр» відгукнулася на ініціативу президента України Володимира Зеленського щодо забезпечення закладів охорони здоров’я необхідними засобами захисту та обладнанням для боротьби з Соvid-19. У межах цієї співпраці національна мережа торгових центрів «Епіцентр» оплатила авіарейс з Китаю, який здійснював літак Ан-225 «Мрія» авіакомпанії «Антонов». 23 квітня літак привіз до України засоби індивідуального захисту для лікарів. Компанія може надати фінансовий звіт про оплату, яку було здійснено авіакомпанії «Антонов», - йдеться у повідомленні.
У межах загального вантажу, «Епіцентр» на гуманітарні цілі закупив для передачі в лікарні України 2 млн медичних масок, 75 тис. захисних костюмів, 30 тисяч спеціальних окулярів. Всі ці засоби індивідуального захисту будуть передані в обласні та міські департаменти охорони здоров’я для подальшого постачання в лікарні.
«Ми — комерційна структура, яка заснована на принципах великих світових компаній і працюємо, аби забезпечити українців товарами першої необхідності», — підкреслив він.
З моменту прильоту «Мрії» в Україну всім обласним державним адміністраціям та регіональним благодійним фондам були розіслані листи з проханням надати потреби області в засобах захисту.
Частина вантажу вже передана до Хмельницької області, яку компанія «Епіцентр» згідно зі зверненням президента забезпечує всім необхідним для боротьби з коронавірусом.
У компанії наголосили, що вантаж оформлений зі звільненням від сплати ввізного мита й ПДВ, від якого згідно зі змінами до законодавства звільняється всі медичні товари, як гуманітарного, так і комерційного призначення.
З початком пандемії було організовано вже 15 поставок засобів захисту та дезінфекції літаками з Китаю. Ці поставки систематичні, відповідно такі товари, як маски, респіратори, захисні костюми постійно в наявності у мережі «Епіцентр». Крім того, з березня компанія має значні обсяги згаданих товарів на логістичних складах.
Як повідомляв «Главком», напередодні народний депутат Олександр Герега написав листи меру Києва Віталію Кличку та нардепам ВР з пропозицією купувати медичні товари протиепідемічного призначення у його компанії «Епіцентр К».
У своїх листав він вказав, що ці товари доставлені в Україну літаком «Мрія».
23 квітня в Україну прибув транспортний літак АН-225 «Мрія» з медичним вантажем. Літак у Києві зустрічали президент Володимир Зеленський, міністр інфраструктури Владислав Криклій, головний санітарний лікар Віктор Ляшко та інші чиновники. Загалом «Мрія» привезла 103 тонни медичного вантажу. Як повідомили в Офісі президента, на борту літака були гуманітарний та комерційний вантажі.
Тоді президент Володимир Зеленський заявляв, що «наша «Мрія» привезла в Україну 12 млн масок як для лікарень, так і для аптечних мереж, привезли близько 260 тис. захисних окулярів для медиків і більше 100 тис. захисних костюмів п’ятого рівня захисту».