The Times розповіла, для чого Путін намагається ретушувати злочини комуністичного режиму

Путін знає, що ностальгія за Сталіним зміцнює його власний статус рятівника Росії в XXI столітті

Мабуть, найсмішніший – і найстрашніший – агітаційний плакат цього тижня розповсюдила російська Компартія, яка пройшла ребрендинг: зображення Сталіна, який затягується електронною сигаретою і закликає: «Оновлюйтеся, товариші», - пише The Times, коментуючи передвиборну агітацію КПРФ.

«Нові образи розроблено, щоб показати, що комунізм, як і раніше, важливий, спокусливий і крутий, щоб залучити в партію молоде покоління. Але водночас це похмуре нагадування про «брендинг» та «маркетинг», шляхом яких формувалася громадська думка при тоталітаризмі», – йдеться в статті.

«Те, що здається жартівливою переробкою іміджу, насправді – новітній етап реабілітації Сталіна і ретушування злочинів комуністичного режиму. Їхня рушійна сила – ностальгія росіян за образами і визначеністю радянської епохи. Теоретично компартія залишається головною опозицією до пропутінської «Єдиної Росії», але насправді ніхто так не зрадіє свіжому доказу «знезараження» Сталіна, як сам Володимир Путін», – вважає автор.

«Путін знає, що ностальгія за Сталіним зміцнює його власний статус рятівника Росії в XXI столітті. Він каже, що має намір «відновити зв'язок часів, безперервність нашої історії» і налагодити зв'язок з велетнями російської історії, хоч би якими сумнозвісними були їхні злочини, навіть із царями», – йдеться в статті.

«У сучасній Росії Сталін став не так історичною, як знаковою фігурою, яка уособлювала колишню міць Росії і символізує її відродження при Путіні», – вважає автор матеріалу.

На думку журналіста видання, вищезгаданий плакат КПРФ – «ідеальне відображення путінської Росії: ностальгія за романтизованим радянським минулим, готовність ігнорувати злочини тих часів, ненаситна жага матеріальних цінностей – все це упаковано в елегантні образи сучасної реклами, яка започаткована ще в іконографію тоталітаризму».