Топ-менеджер столичного метрополітену поскаржився, що проїзд у Києві найдешевший у світі

Брагінський заявив, що частину витрат метро фінансує місто і вони не закладаються у тариф

Проїзд у столичному метро є найдешевшим у світі. Про це в інтерв’ю «Главкому» заявив Віктор Брагінський, начальник КП «Київський метрополітен».

«Ні в кого не викликає сумніву факт, що тариф у метро весь час соціальний. Кожен може подивитися, скільки коштує проїзд у метро у Європі, та навіть скільки він коштує в сусідній Білорусі. Ціна вища, хоча інфраструктура не інша. У нас найдешевший метрополітен у світі», - сказав він.

За його словами, частину глобальних витрат, пов'язану з розвитком інфраструктури, будівництвом нових станцій, купівлею рухомого складу, посиленням пожежної безпеки, бере на себе місто. До таких витрат топ-менеджер відніс укріплення тунелів.

«У нас по Сирецько-Печерській лінії було обмеження швидкості до 30 кілометрів. Про це навіть писали, що поїзди  «повзуть як черепахи». Але тунелі розташовані у водомістких ґрунтах. І щоб знизити вібраційні навантаження, потрібно були зменшувати швидкість руху. Та в минулому році ми укріпили тунелі й відновили швидкісний режим. Ці затрати не у тарифі. Там лише зарплата, комунальні витрати, поточні витрати на підтримання інфраструктури (капремонт рухомого складу, ескалаторів тощо)», - розповів Брагінський.

Начальник метрополітену нагадав, що раніше затрати на електроенергію закладались у тариф в обсязі 100 млн грн. Проте вже з 1 січня 2017 року Київський метрополітен перевели в найбільш вартісну категорію споживачів електроенергії, як промисловість, і затрати зросли до 600 млн.

«Це при тому, що ми робимо все для скорочення споживання електроенергії. Провели модернізацію рухомого складу, що дає нам 40% економії, проводимо заміну освітлення на енергозберігаюче. Тобто споживання скорочуємо, а затрати виросли майже на 500 мільйонів», - відзначив керівник.