У Міносвіти порахували: у селах 33% дітей і 67% шкіл країни
Маленькі школи призводять до того, що у 33,5% десятикласників навчаються в класах, де менше 10 дітей
Міністр освіти і науки Лілія Гриневич в інтерв’ю «Главкому» розповіла, що зараз в Україні відбувається зменшення кількості населення у сільських територіях. Також Міносвіти розробило рекомендації щодо того, яка школа може бути опорною.
«Наприклад, 33% дітей, які навчаються в сільських школах, навчаються у 67% шкіл України. А у містах, навпаки, 33% шкіл і 67% учнів. Маленькі подрібнені школи призводять до того, що у нас 33,5% десятикласників (які вже готуються до ЗНО та вивчають профільні предмети) навчаються в класах, де менше 10 дітей. Це означає, що один вчитель там навчає п’яти-шести предметам. Зрозуміло, що це за якість викладання», - заявила Гриневич.
За її словами, рецептом опорних шкіл, коли ви обираєте школу в кращому місці, куди найближче можна з різних кінців підвозити дітей і підвозити, в першу чергу, старшокласників, користується увесь світ.
«Наш підхід полягає в тому, що ми зберігаємо початкову школу, як найближчу до місця проживання дитини. Бо маленьких дітей не можна возити. А от ситуацію щодо старших дітей вже вирішує громада. І у нас зараз є цікава тенденція. Якщо спочатку було певне неприйняття опорних шкіл, то зараз ситуація дуже помінялась. Бо ми інвестуємо в опорні школи. В результаті реформи фінансової децентралізації на місцях є значно більші надходження до місцевих бюджетів. Є Державний фонд регіонального розвитку, і зараз орієнтовно 20% цього фонду іде на освітянські об’єкти. Місцеві органи самоврядування докладають гроші. Всі ці опорні школи пройшли реальні ремонти», - додає міністр.
Також вже два роки поспіль Міносвіти дає субвенцію на шкільні автобуси, закупівлю природничо-математичних кабінетів та навчального обладнання, комп’ютерних класів для цих опорних шкіл.
«Люди побачили, що там реально діти мають кращі умови навчання. У нас вже є навіть приклади, коли дитина не належить до населеного пункту, звідки їде шкільний автобус до опорної школи, але її батьки самі возять в опорну школу, щоб вона не ходила в маленьку погану школу, щоб отримувала адекватну освіту. Якщо ми будемо продовжувати цивілізований підхід до опорних шкіл, інвестувати в них, створювати кращі умови навчання, це буде відбиватися і на підготовці дітей, і на розширенні їхніх освітніх можливостей», - резюмувала Гриневич.
Нагадаємо, в Міносвіти розповіли, які спеціальності цього року були найбільш популярними серед абітурієнтів.
Читайте також інтерв’ю «Главкома»: Лілія Гриневич: На місця держзамовлення у виші вступили 85% дітей із міст та 15% із сіл