В Азії переповнені нафтосховища: біля Сінгапуру скупчилися близько 60 танкерів
Країни-експортери палива стикаються з труднощами в пошуку збуту своїх надлишків нафти
Близько 60 танкерів з нафтою стоять на якорі уздовж протоки біля берегів Сінгапуру, у зв'язку з тим, що всі берегові сховища палива в країнах Азії заповнені вщерть. Про це повідомляє Bloomberg.
За словами керівника відділу аналітики товарів і досліджень в IHS Markit Рахула Капура, за звичайних умов у протоці знаходиться близько 30-40 суден. Деякі танкери використовуються для зберігання палива у морі, коли заповнені берегові резервуари. Інші, ймовірно, припарковані, чекаючи, щоб їх переспрямували до будь-якого покупця у Азії чи іншій частини світу. Така ситуація виникла в умовах падіння світового споживання палива і зниження попиту на нього, що значною мірою стало результатом удару пандемії коронавіруса по світовій економіці.
За словами Шрі Паравайккарасу, глави азіатської консалтингової компанії FGE, що спеціалізується на нафті, основні країни-експортери палива стикаються з труднощами в пошуку збуту своїх надлишків нафти.
Судна, заповнені нафтопродуктами, в тому числі бензином і реактивним паливом, рухаються від великих переробних заводів у таких країнах, як Південна Корея і Китай, де впав попит на пальне, до Сінгапурської протоки для розвантаження. Переповненість берегових сховищ спостерігається в усьому регіону. В Індії резервуари були заповнені на 95% станом на минулий тиждень, коли нафтопереробники намагалися знайти місце для зберігання надлишкового палива, навіть звертаючись до насосних станцій і складів.
Наразі суднам доводиться чекати близько двох тижнів, щоб розвантажитися в Сінгапурі. До виникнення даної ситуації на ринку нафтопродуктів розвантаження займало, як правило 4-5 днів.
В Сінгапурі темпи переробки сирої нафти на нафтопереробних заводах впали приблизно до 60% потужностей, і можуть знизитися до 50% у другому кварталі. Разом з тим, запаси палива в цій країні у середині квітня зросли до чотирирічного максимуму. Швидке заповнення берегових резервуарів спонукає трейдерів, нафтопереробників та інфраструктурні компанії шукати альтернативи для зберігання палива, такі як трубопроводи і судна. Використання танкерів стало кращим варіантом вирішення проблеми.
У зв'язку з цим у всьому світі вартість фрахтування танкерів зросла разом зі зростаючим попитом на плавучі сховища палива. Крім того, вантажовідправники використовують стратегію, при якій вони навмисно знижують швидкість руху танкерів, щоб збільшити час проходження вантажів. Відтягуючи час, вони очікують, появи інтересу покупців до сировини.Також це допомагає заощадити на пальному.
До слово, ціна на американську нафту WTI вчора різко почала падати на тлі побоювань, що скорочення видобутку не зможе компенсувати обвал попиту.