Рада посилила відповідальність за перевантажені фури. Якими будуть штрафи
Документ законодавчо закріплює автоматичну фіксацію порушень габаритно-вагового контролю
Верховна Рада ухвалила в другому читанні та в цілому проєкт закону №3742 щодо окремих питань здійснення габаритно-вагового контролю (ГВК) За відповідне рішення проголосували 280 народних депутатів.
Закон має на меті:
- врегулювання питання щодо запобігання та недопущення руйнування автомобільних доріг загального користування;
- вдосконалення здійснення габаритно-вагового контролю транспортних засобів із залученням органів місцевого самоврядування та місцевих органів виконавчої влади;
- залучення інвестиційних коштів, спрямованих на розвиток транспортної інфраструктури до європейських стандартів;
- підвищення рівня безпеки;
- законодавче закріплення повноважень центрального органу виконавчої влади, що забезпечує реалізацію державної політики з питань безпеки на наземному транспорті щодо стягнення у судовому порядку плати за проїзд автомобільними дорогами транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів, вагові або габаритні параметри яких перевищують нормативні, під час здійснення габаритно-вагового контролю.
Отже, документ законодавчо закріплює автоматичну фіксацію порушень ГВК.
Він також розширює повноваження «Укртрансбезпеки» в частині здійснення габаритно-вагового контролю – надає їй право стягувати у судовому порядку плату за проїзд для вантажівок, які порушують габаритно-вагові параметри.
Крім цього, закон встановлює відповідальність вантажовідправника як першої ланки у вантажних перевезеннях і значно підвищує відповідальність автоперевізників за недотримання габаритно-вагових норм.
Зокрема, закон №3742 вводить такі штрафи:
1. Для вантажовідправників за порушення при внесенні відомостей у товарно-транспортні накладні або інші документи на вантаж у розмірі 34 тис. грн.
2. Для користувачів (власників) транспортних засобів за перевищення встановлених законодавством габаритно-вагових норм в залежності від відсотка перевантаження:
- до 2% включно у розмірі 1 700 грн;
- від 2% до 5% у розмірі 5 100 грн;
- від 5% до 10% у розмірі 8 500 грн;
- від 10% до 20% у розмірі 17 тис. грн;
- від 20% до 30% у розмірі 34 тис. грн;
- понад 30% у розмірі 51 тис. грн;
- за відмову від проходження ГВК у розмірі 51 тис. грн.
3. Для посадових осіб суб’єктів господарювання, громадян-суб’єктів підприємницької діяльності та/або водіїв за невиконання законних вимог працівників «Укртрансбезпеки» щодо перевірки дотримання вимог законодавства про автомобільний транспорт, усунення порушень законодавства з безпеки на автомобільному транспорті або створення перешкод для виконання покладених на них обов’язків, завдань – у розмірі 51 тис. грн.
На думку ініціаторів проєкту закону, його ухвалення сприятиме:
- збереженню життя та здоров’я людей;
- покращенню стану безпеки дорожнього руху;
- зменшенню кількості дорожньо-транспортних пригод;
- збереженню від остаточного руйнування автомобільних доріг;
- зменшенню витрат на утримання і ремонт дорожнього покриття;
- наповненню державного бюджету України;
- дотриманню всіма учасниками ринку автомобільних вантажних перевезень норм законодавства та ведення їх діяльності у межах правового поля, що, у свою чергу, позитивно вплине на імідж України.
Нагадаємо, з 1 червня в Україні почали діяти сезонні правила для великогабаритного транспорту. Вони вводяться щороку на початку літнього сезону, щоб зберегти автомобільні дороги загального користування.
Рух вантажівок з фактичною масою понад 24 тонни і навантаженням на вісь понад 7 тонн можуть обмежувати, якщо денна температура повітря становитиме +28°C і більше.