Чому гальмує Uber? П'ять причин

Київський голова Віталій Кличко на презентації Uber у Києві

П'ять причин, чому в розкрученого американського сервісу немає шансів стати таксі №1 у Києві

Наприкінці червня в Києві розпочала роботу найвідоміша служба таксі у світі - Uber. На презентації представники американської компанії розповідали про переваги «заморського» високотехнологічного сервісу. Uber навіть зробив поїздки в перші кілька днів безкоштовними.

Правда, викликати автомобіль було практично нереально: мобільний додаток - єдиний спосіб замовити таксі Uber – постійно видавав один і той самий статус: «немає вільних автомобілів». У компанії брак машин миттєво пояснили високим попитом. Мовляв, поїздки безкоштовні, тому всі намагаються не втратити шанс, покататися на дурняка.

Але дармові поїздки скінчилася, а дефіцит вільних машин не зник. До сьогодні спіймати Uber-авто десь на околиці міста – велика вдача. Набагато простіше викликати машину «по-старому».

«Главком» намагався дізнатися, чому виникають проблеми з вільними машинами, відправивши запит в офіс компанії, який відповідає за Україну. Але в Uber так і не відповіли на питання видання. Хоча часу було більш ніж достатньо.

Проблеми з вільними автівками навіть почали висміювати блогери.

На практиці виявилося, що Uber не може запропонувати нічого такого, чого б ще не було на українському ринку пасажирських перевезень. Виклик таксі онлайн та через додаток, розрахунок карткою - усе це й до приходу американців було доступно українцям. На підтвердження - таблиця порівняння двох сервісів - Uber та одного з українських онлайн-таксі.

Послуга

Uber

Уклон

Подача авто, грн

25

35

Ціна за км, грн

4.5

4.5

Ціна за хвилину, грн

0.4

0

Розрахунки

Безготівковий

так

так

Готівковий

ні

так

Виклик

За телефоном

ні

ні

Через інтернет

ні

так

Через додаток

так

так

Додаткові послуги

Попереднє замовлення

ні

так

Вибір авта за класом

ні

так

Як бачимо, американський сервіс поки що нічим не краще вітчизняного. Так, подача машини у вітчизняному сервісі дорожче. Натомість українська служба, на відміну від американської, не бере грошей за час, проведений в дорозі. Чверть години з Uber - і вся перевага дешевого виклику згубилася. Більш того, у компанії з Сан-Франциско діє досить багато обмежень, щоб стверджувати: Uber ніколи не стане таксі №1 в Україні.

Обмеження перше - виклик лише за допомогою програми

Щоб користуватися таксі Uber, вам обов'язково потрібен не просто мобільний телефон, а смартфон. Для виклику машини необхідно встановити спеціальний додаток. А зробити це на звичайному телефоні не вийде.

Ні через інтернет, ні за дзвінком замовити машину Uber не можна, що істотно обмежує коло клієнтів в Україні. Так, за даними Google, 2015 року тільки 28% населення країни виходило у «всесвітню мережу» через смартфони. Решта - або не «заходять» з мобільного до  інтернету, або взагалі не мають смартфона. І, відповідно, викликають таксі «дідівським» способом.

Обмеження друге - немає попереднього замовлення

Вам потрібно виїжджати рано-вранці, і ви хочете з вечора замовити машину? З Uber цей номер не пройде. Сервіс не передбачає такої послуги, як попереднє замовлення машини. У компанії це пояснюють так: Uber дуже швидко приїжджає, тому немає необхідності бронювати автомобіль.

Але перші тижні роботи служби в Києві показали - швидкість реагування на виклик часто оцінити неможливо, тому що замість пропозицій поїздки багато киян бачать один і той самий статус: «немає вільних автомобілів». Сподіватися на оперативність Uber, плануючи, скажімо, поїздку до аеропорту, вкрай небезпечно.

Обмеження третє - тільки безготівковий розрахунок

Розплатитися з Uber можна тільки карткою. Якщо у вас немає такої, ви просто не зможете викликати машину. Банківська картка «підв'язується» до мобільного додатку, що встановлений на вашому мобільному. Так що не маючи «пластика», ви не зможете навіть зареєструватися в додатку.

Обмеження четверте - тільки один автомобіль

Сервіс Uber дозволяє викликати тільки один автомобіль з одного смартфона. Якщо вам потрібно замовити машину ще й для своїх друзів або родичів, зробити ви цього не зможете. Щоб вашим близьким скористатися послугою американської компанії, їм потрібно теж мати додаток Uber у себе на телефоні. Інакше великій компанії по домівках ніяк не роз'їхатися.

Обмеження п'яте - жорсткий відбір водіїв

На презентації Uber у Києві мер міста Віталій Кличко озвучив цікаву цифру: у столиці офіційно мають ліцензію на право перевезення пасажирів тільки 164 таксисти. Решта працюють під «чорним прапором».

В Uber ліцензія для охочих таксувати є обов'язковою умовою. До того ж компанія приймає в партнери тільки власників автомобілів, що не старше 2008 року. Тобто, машина має бути не старше восьми років. При тому, що середній вік автопарку в Україні - близько 20 років.

До того ж, навіть якщо у новий «стальний кінь», але зі списку найдешевих машин, ви теж не зможете стати водієм Uber.

Вочевидь, такими жорсткими обмеженнями й пояснюється брак автомобілів Uber у Києві.