Київський голова Віталій Кличко на презентації Uber у Києві
П'ять причин, чому в розкрученого американського сервісу немає шансів стати таксі №1 у Києві
Наприкінці червня в Києві розпочала роботу найвідоміша служба таксі у світі - Uber. На презентації представники американської компанії розповідали про переваги «заморського» високотехнологічного сервісу. Uber навіть зробив поїздки в перші кілька днів безкоштовними.
Правда, викликати автомобіль було практично нереально: мобільний додаток - єдиний спосіб замовити таксі Uber – постійно видавав один і той самий статус: «немає вільних автомобілів». У компанії брак машин миттєво пояснили високим попитом. Мовляв, поїздки безкоштовні, тому всі намагаються не втратити шанс, покататися на дурняка.
Але дармові поїздки скінчилася, а дефіцит вільних машин не зник. До сьогодні спіймати Uber-авто десь на околиці міста – велика вдача. Набагато простіше викликати машину «по-старому».
«Главком» намагався дізнатися, чому виникають проблеми з вільними машинами, відправивши запит в офіс компанії, який відповідає за Україну. Але в Uber так і не відповіли на питання видання. Хоча часу було більш ніж достатньо.
Проблеми з вільними автівками навіть почали висміювати блогери.
На практиці виявилося, що Uber не може запропонувати нічого такого, чого б ще не було на українському ринку пасажирських перевезень. Виклик таксі онлайн та через додаток, розрахунок карткою - усе це й до приходу американців було доступно українцям. На підтвердження - таблиця порівняння двох сервісів - Uber та одного з українських онлайн-таксі.
Послуга |
Uber |
Уклон |
Подача авто, грн |
25 |
35 |
Ціна за км, грн |
4.5 |
4.5 |
Ціна за хвилину, грн |
0.4 |
0 |
Розрахунки |
||
Безготівковий |
так |
так |
Готівковий |
ні |
так |
Виклик |
||
За телефоном |
ні |
ні |
Через інтернет |
ні |
так |
Через додаток |
так |
так |
Додаткові послуги |
||
Попереднє замовлення |
ні |
так |
Вибір авта за класом |
ні |
так |
Як бачимо, американський сервіс поки що нічим не краще вітчизняного. Так, подача машини у вітчизняному сервісі дорожче. Натомість українська служба, на відміну від американської, не бере грошей за час, проведений в дорозі. Чверть години з Uber - і вся перевага дешевого виклику згубилася. Більш того, у компанії з Сан-Франциско діє досить багато обмежень, щоб стверджувати: Uber ніколи не стане таксі №1 в Україні.
Обмеження перше - виклик лише за допомогою програми
Щоб користуватися таксі Uber, вам обов'язково потрібен не просто мобільний телефон, а смартфон. Для виклику машини необхідно встановити спеціальний додаток. А зробити це на звичайному телефоні не вийде.
Ні через інтернет, ні за дзвінком замовити машину Uber не можна, що істотно обмежує коло клієнтів в Україні. Так, за даними Google, 2015 року тільки 28% населення країни виходило у «всесвітню мережу» через смартфони. Решта - або не «заходять» з мобільного до інтернету, або взагалі не мають смартфона. І, відповідно, викликають таксі «дідівським» способом.
Обмеження друге - немає попереднього замовлення
Вам потрібно виїжджати рано-вранці, і ви хочете з вечора замовити машину? З Uber цей номер не пройде. Сервіс не передбачає такої послуги, як попереднє замовлення машини. У компанії це пояснюють так: Uber дуже швидко приїжджає, тому немає необхідності бронювати автомобіль.
Але перші тижні роботи служби в Києві показали - швидкість реагування на виклик часто оцінити неможливо, тому що замість пропозицій поїздки багато киян бачать один і той самий статус: «немає вільних автомобілів». Сподіватися на оперативність Uber, плануючи, скажімо, поїздку до аеропорту, вкрай небезпечно.
Обмеження третє - тільки безготівковий розрахунок
Розплатитися з Uber можна тільки карткою. Якщо у вас немає такої, ви просто не зможете викликати машину. Банківська картка «підв'язується» до мобільного додатку, що встановлений на вашому мобільному. Так що не маючи «пластика», ви не зможете навіть зареєструватися в додатку.
Обмеження четверте - тільки один автомобіль
Сервіс Uber дозволяє викликати тільки один автомобіль з одного смартфона. Якщо вам потрібно замовити машину ще й для своїх друзів або родичів, зробити ви цього не зможете. Щоб вашим близьким скористатися послугою американської компанії, їм потрібно теж мати додаток Uber у себе на телефоні. Інакше великій компанії по домівках ніяк не роз'їхатися.
Обмеження п'яте - жорсткий відбір водіїв
На презентації Uber у Києві мер міста Віталій Кличко озвучив цікаву цифру: у столиці офіційно мають ліцензію на право перевезення пасажирів тільки 164 таксисти. Решта працюють під «чорним прапором».
В Uber ліцензія для охочих таксувати є обов'язковою умовою. До того ж компанія приймає в партнери тільки власників автомобілів, що не старше 2008 року. Тобто, машина має бути не старше восьми років. При тому, що середній вік автопарку в Україні - близько 20 років.
До того ж, навіть якщо у новий «стальний кінь», але зі списку найдешевих машин, ви теж не зможете стати водієм Uber.
Вочевидь, такими жорсткими обмеженнями й пояснюється брак автомобілів Uber у Києві.
Коментарі — 0