Більшість політиків платить за телеефіри з «чорних кас» – експерт
Аналітик руху «Чесно» вважає, що деякі схеми можна простежити на регіональних ЗМІ
Аналітик руху «Чесно» Ігор Фещенко впевнений, що більшість політиків платить за телеефіри з «чорних кас». Про це він розповів в ексклюзивному інтерв’ю «Главкому».
За словами Фещенка, про реальні масштаби витрат дізнатися вкрай складно, адже ефіри на центральному телебаченні не декларуються політиками.
Хоча, як зазначає експерт, деякі схеми можна простежити на регіональних ЗМІ.
«Радикальна партія на ці ефіри витрачала кошти державного фінансування статутної діяльності. І там можна було відслідкувати, на якому ефірі вони були, скільки платили і так далі. В облцентрах ціни сягали до $2–4 тис. за ефір на місцевому телебаченні, публікацію новин в газетах та інтернет-виданнях», - наводить приклад аналітик.
Фещенко каже, що крім появи у рекламному блоці, на телебаченні існує й прихована реклама.
«Відповідно кожен канал просуває наближених до своїх власників політиків. Та ж «Україна» надає необмежений доступ до новинного блоку частині представників Опозиційного блоку і Радикальній партії. «Інтер» – іншій частині Опозиційного блоку. «1+1» проявляє симпатії до Зеленського та «Укропу», - стверджує аналітик.
При цьому, говорить Фещенко, скільки коштує реклама у новинному блоці, виміряти практично не можливо, адже ці витрати ніколи не декларуються.
«Є взагалі унікальні випадки – телеканал «Наш» називається так само як партія. У них повністю ідентичні логотипи. Незрозуміло, що з цим робити, бо відповідальні органи поводяться неактивно. І наслідків ніяких не буде – ці люди та телеканали будуть вести агітацію так, як ведуть вже зараз», - каже експерт.
На думку Фещенка, щодо «джинси» та участі в ефірах – за них часто платять, але якщо певний політик масово з’являється на певних телеканалах, питання вже не в грошах, а в наданні безоплатного доступу до ефірів. «А цей доступ політики оплачують вже в іншій манері – наприклад, подальшими голосуваннями у Верховній Раді або рішеннями, що ухвалюватимуть на тій чи іншій посаді», - запевняє експерт.
Водночас, Фещенко додає, що так рекламуватимуть себе лише ті, хто мають контакти з заможними світу цього. «Ті, хто потрібних зв’язків не має, свої кампанії будуть вести в інший спосіб – від дверей до дверей і за допомогою зовнішньої реклами», - вважає експерт.
Як повідомлялося, напередодні президентських виборів українські медіа сформували розцінки для політичної реклами.
- Детальніше про президентські вибори читайте тут