На період кризи потрібно ввести мораторій на зміну цін послуг «Укрзалізниці», - Петриченко
Введення нових правил вантажоперевезень заплановані Укрзалізницею з 1 квітня цього року
На період кризи необхідно ввести мораторій на зміну цін послуг «Укрзалізниці». Про це заявила президент Асоціації «Укрвідтранс», в яку входять оператори вантажних ж / д перевезень, Наталя Петриченко, коментуючи ініціативу «Укрзалізниці» щодо зміни договору на надання послуг з перевезення вантажів на залізниці.
Президент «Укрвідтранс» вважає, що в умовах кризи надзвичайно важливо зберегти ритмічність роботи залізничного транспорту, а введення нових правил вантажоперевезень, які заплановані Укрзалізницею з 1 квітня, може привести до зупинки вантажоперевезень.
«Вантажні перевезення повинні виконуватися в повному обсязі, тому що від цього всього залежать робочі місця, економіка. Тому обов'язково потрібно все зберігати по максимуму. Але те, що зараз відбувається з підписанням договору на організацію перевезення, який запропонувала Укрзалізниця з 1 квітня цього року, може призвести до того, що перевезення будуть зупинені. Підприємства не зможуть, не матимуть можливості перепідписати ці договори, оскільки з бізнесом узгодження його положень не було вироблено належним чином. Укрзалізниця в даному випадку, користуючись своїм монопольним становищем, нав'язує послуги, які в даному випадку бізнесу просто не потрібні», - розповіла Петриченко.
На її думку, до поліпшення ситуації в економіці необхідно встановити мораторій на зміну умов надання послуг «Укрзалізницею», що дозволить вантажовідправникам з меншими втратами пройти кризу.
«На зміну тарифів, зміну цін на ті ж послуги Укрзалізниці, як-то ремонт вагонів, вільні тарифи, тобто, все, що вони надають. Тобто, все, що пов'язано з тарифоутворенням, ціноутворенням, зміною порядку надання послуг Укрзалізниці, перевізником, вони повинні бути зараз припинені. Повинен бути мораторій як мінімум до зміни в кращий бік ситуації в країні і в економіці в цілому», - підкреслила Петриченко.
Нагадаємо, раніше експерший заступник Міністра промислової політики України Сергій Грищенко заявив, що від стабільної роботи Укрзалізниці залежить вся економіка країни, і в умовах кризи не можна піднімати тарифи на вантажоперевезення, оскільки це вдарить по базовим галузям.
У свою чергу президент об'єднання «Укрметалургпром» Олександр Каленков вважає, що введення з 1 квітня нових правил вантажоперевезень Укрзалізницею призведе до збільшення витрат для підприємств гірничо-металургійного комплексу на сотні мільйонів гривень.