Повноцінне відновлення авіації можливе лише з наступного року – ексміністр
«Транзит вмер. Бізнесових подорожей майже немає», - Омелян
Колишній міністр інфраструктури Володимир Омелян стверджує, що повноцінне відновлення авіації можливе лише з наступного року, якщо подолаємо пандемію і уряд знатиме, що робити. Про це ексурядовець розповів в інтерв’ю «Главкому».
За словами Омеляна, за оптимістичним сценарієм станом на сьогодні кволе відновлення української економіки може початися тільки з другої половини травня. «Але це не стосуватиметься туризму, який в українських реаліях складає близько 30% авіаперевезень. Або візьмемо південь України, та саму Одесу – зараз там мало б бути повно людей, зокрема, з закордону. Цього всього немає», - зазначив ексурядовець.
Омелян зауважив, що наразі відбулося і падіння транзиту.
«Бізнесових подорожей майже немає, бо всі бояться. Наші гастарбайтери зараз теж не користуються авіацією, бо через падіння на зовнішніх ринках робоча сила менш затребувана. Плюс, всі ці карантинні заходи – коли ти прилітаєш в іншу країну з України, то маєш провести 14 днів на карантині. І навпаки. Це абсурд, цього ніхто не буде робити», - запевняю Омелян і додає, що «насправді ситуацію мав би врятувати потужний запит на внутрішнє авіасполучення і залізничні перевезення, як тільки нам дозволить ситуація».
На думку Омеляна, щоб стимулювати запит на авіаперевезення треба зробити, хоча б так, як було з запуском лоукостера SkyUp, коли квиток на умовний рейс Київ–Львів чи Львів–Харків коштував 500–1000 грн.
«Якщо ж зараз ви захочете дістатися з будь-якого населеного пункту в інший в межах України, користуючись тим же BlaBlaCar, то ошалієте від ціни. Тобто ціни під час карантину виросли в два-три, а то й в чотири рази. Вас просто запхають в якусь незрозумілу маршрутку, незрозуміло до кого, при цьому ціна злетіла до небес. Бо немає конкуренції, нема альтернативи – ані залізничного транспорту, ані авіатранспорту», - підкреслив Омелян.
Нагадаємо, з 18 березня уряд заборонив на усій території країни перевезення пасажирів у приміському, міжміському внутрішньообласному і міжобласному сполученні.
До відома, на сьогодні половина авіакомпаній у світі на межі закриття через пандемію.
Зазначимо, що Єврокомісія закликає продовжити заборону на поїздки у Шенгенській зоні.