У Нью-Йорку відбулася виставка українських плакатів, присвячена війні в Україні
Художники мали на меті показати справжнє обличчя війни саме через плакатне мистецтво, яке часто використовувалось в інформаційному протистоянні
На виставці «Українські плакати воєнного часу», що відбулась у приватному галерейному просторі Майка Дуплерабуло, представлено понад 150 робіт воєнного часу знаних українських графіків, авторів колажу та леттерінгу. А саме Олександра Грехова, Олексія Сая, Нікіти Тітова та інших.
Мета цього культурного заходу полягає у боротьбі з російською пропагандою. А кошти, які вдалося зібрати, спрямують на придбання спеціального медичного обладнання для Ніжинського міського пологового будинку. Подія відбулася за підтримки Генерального Консульства України в місті Нью-Йорк та благодійного фонду Help Ukraine Center USA.
На виставці також демонструвалися роботи молодих мисткинь, які було відібрано кураторами Національного Центру Український Дім для участі у однойменному проєкті, представленому в Києві напередодні.
Кураторка проєкту Олена Сперанська розповіла, що сьогодні дуже важливо показувати світові наше актуальне мистецтво, яке віддзеркалює криваві вбивства, тортури, знущання над жінками, дітьми та полоненими, показує руйнування та знищення наших міст, відвертий геноцид українського народу.
Пані Олена нагадала і про історію плаката як явища. «З латинської placatum — це повідомлення, свідоцтво. У Древньому Єгипті, Греції та Римській Імперії плакати використовували здебільшого з інформаційною метою — для анонсування спортивних подій, загальних зборів громад. У XIII столітті на заході сучасної Великобританії почали з’являтись перші графічні релігійні плакати, на яких наносили молитви та інформацію про церковні заходи. На початку XVI століття Німецькі гравюри вже виконували конкретну агітаційну місію і мали назву «летючі аркуші». Розквіт плаката в сучасному розумінні прийшовся на часи Першої світової війни, коли його стали конкретно використовувати в сучасному значенні – у пропаганді.
Нацистська Німеччина та Радянський Союз під час Другої світової війни використовували плакати в інформаційному протистоянні, та продовжували це робити досить довго, аж до кінця Холодної війни. У 60−70-х роках XX століття плакат розквітнув завдяки Італійському кіно – через творчість таких митців, як Альфредо Капітані, Луїджі Мартінаті, Ансельмо Бальєстер та Ерколо Бріні.
Та саме у Сполучених Штатах Америки стався справжній «бум плаката», що виражено у творчості митців Кіта Гарінґа та Грана Ф’юрі. На найбільш відомий американський постер у світі із тезою We Can Do It! (Ми можемо це зробити!), зроблений Говардом Міллером з метою підняття бойового духу жінок-працівниць, досі створюють оммажі відомі художники світу. На нашій виставці також є однойменний постер – від Олександра Грехова (Київ)», – резюмувала дослідниця.
Нагадаємо, що у Сербії відбулася виставка про війну в Україні. На ній були представлені фотографії, які демонструють наслідки російського терору проти українців та руйнівної війни.