Корупція у сфері закупівель «Укрзалізниці» сягає 9 млрд гривень, - Держаудитслужба
Перевірку діяльності АТ «Укрзалізниця» та його 24-х філій проводили за період з 01.01.2018 до 30.09.2019 років
Державна аудиторська служба повідомила, що АТ «Укрзалізниця» під час проведення публічних закупівель здійснила порушень на 8,9 млрд грн. Про це йдеться на офіційному сайті відомства.
Зазначається, що перевірку фінансово-господарської діяльності АТ «Укрзалізниця» та його 24-х філій проводили за період з 01.01.2018 до 30.09.2019 років.
За даними Держаудитслужби, Філія «Центр забезпечення виробництва» не вживала заходів щодо стягнення з постачальників штрафних санкцій за недопоставку дизельного палива, через що недоотримано доходів на суму 98,4 млн грн (від ТОВ «Фірма «Фідея» – 24,2 млн грн, ТОВ «Анвітрейд» – 24,1 млн грн та ТОВ «ТД «Сокар Україна» – 50,1 млн гривень).
Безпідставне повернення філією «Центр забезпечення виробництва» постачальникам дизельного палива призвело до втрати 94,3 млн грн (ТОВ «Фірма «Фідея» – 35,1 млн грн, ТОВ «Анвітрейд – 19,2 млн грн та ТОВ «ТД «Сокар Україна» – 40 млн гривень).
Окрім того, це ж підприємство придбало у приватних суб’єктів господарювання дизельне палльне за цінами, що включать перевищення максимально допустимого рівня маржі (прибутку) постачальника, яка встановлена дорученням АТ «Укрзалізниця» від 22.01.2019 № ЦБ-12/82, що здорожчало вартість дизельного палива на 65,9 млн грн, а також безпідставно збільшила ціну палива (з порушенням умов договорів), що призвело до втрат фінансових ресурсів на суму 3,5 млн гривень.
Також філія «Центр забезпечення виробництва» придбала природний газ у ТОВ «Скела Терциум» та ТОВ «Юг-Газ» для потреб АТ «Українська залізниця» та його філій на суму 1,5 млрд грн, а філія «Південно-західна залізниця» – послуги з ремонту рейкових автобусів PEZA у приватних суб’єктів господарювання на суму 48,9 млн грн без проведення процедур, визначених Законом України «Про публічні закупівлі».
ДТГО «Південно-західна залізниця», правонаступником якого є АТ «Укрзалізниця», уклало з державним підприємством «Фінансування інфраструктурних проектів» договір безпроцентної позики від 09.06.2011 № 23/2011 на суму 500 млн грн для будівництва залізнично-автомобільного мостового переходу через річку Дніпро в місті Києві, яку потрібно було повернути до 20.03.2018. Проте АТ «Укрзалізниця» не повернуло державному підприємству «Фінансування інфраструктурних проектів» зазначену позику, через що у судовому порядку укладено мирову угоду із застосуванням до АТ «Укрзалізниця» фінансових санкцій.
Отже, невиконання АТ «Укрзалізниця» умов договору з ДП «Фінансування інфраструктурних проектів» призвело до втрат фінансових ресурсів на суму 32,6 млн грн через сплату цьому підприємству фінансових санкцій (інфляційні нарахування, 3% річних за користування коштами та судовий збір).
Нагадаємо, раніше міністр інфраструктури Владислав Криклій заявив, що не вдасться обійтися без збільшення тарифів «Укрзалізниці» на вантажоперевезення, зазначивши при цьому, що затвердження нового договору на надання послуг залізниці з організації перевезень вантажів відклали до липня.
Раніше ексміністр інфраструктури Володимир Омелян назвав істотними недоліками в роботі міністра інфраструктури сумнівну кадрову політику і масштабну корупцію в «Укрзалізниці», а також порадив керівництву Мінінфраструктури і «Укрзалізниці» пошукати фінансовий ресурс не підняттям тарифів на вантажні перевезення, а зосередитися на подоланні корупції, втрати від якої складають 15-20 млрд грн на рік.
Як повідомлялося, ексміністр Омелян побачив катастрофу на «Укрзалізниці».