Київ стане доступнішим для велосипедистів: де ще з’являться велодоріжки
Упродовж року у столиці з’явиться понад 100 км велоінфраструктури
У Києві розширюється веломережа. Роботи ведуться одночасно за трьома напрямами: створення нової велоінфраструктури в рамках робіт із реконструкції та капітального ремонту доріг, збільшення кількості вулиць із суміщеним рухом велосипедного та громадського транспорту, а також впровадження нових схем організації дорожнього руху. Про це повідомив заступник голови Київської міської держадміністрації Олександр Густєлєв.
«На сьогодні велосипедисти Києва користуються 28 смугами для руху громадського транспорту. У 2021 році до цих вулиць плануємо додати ще 6: вулиці Лугову, Івашкевича, Братиславську, Харківське шосе, проспекти Правди і Юрія Гагаріна. Необхідна документація для запровадження смуг громадського транспорту на цих вулицях перебуває на завершальних етапах розробки, погодження чи реалізації. До слова, на просп. Гагаріна необхідні дорожні знаки планується встановити вже цього тижня», – сказав Густєлєв.
Посадовець нагадав, що торік Кабінет міністрів України вніс зміни до Правил дорожнього руху, надав дозвіл велосипедистам рухатись смугами громадського транспорту. Ініціатором та рушійною силою цих змін була саме київська міська влада, яка започаткувала такий експеримент ще у 2018 році на бульварі Дружби народів, за погодженням із Національною поліцією.
«Інший напрям покращення велоінфраструктури столиці – впровадження нових схем організації дорожнього руху. На сьогодні Департамент транспортної інфраструктури вже розробив нові схеми організації дорожнього руху 50 вулиць. Із них погоджені та планується реалізувати найближчим часом на 20 вулицях – бульварі Вацлава Гавела, вулицях Героїв Севастополя, Набережно-Рибальська, Спаська, Прорізна, Лисенка, Гаврилишина, Шолуденка та інших», – повідомив заступник голови КМДА.
За його словами, нова велосипедна інфраструктура влаштовується і в рамках робіт із реконструкції та капітального ремонту доріг. Так, нині продовжується будівництво ІІ черги проспекту Степана Бандери, де триває влаштування двосторонньої велосипедної доріжки завдовжки 1,3 км. Вона стане продовженням велоінфраструктури, облаштованої у минулому році. Також двосторонні велодоріжки роблять на вулицях Чорнобильській та Борщагівській. Остання стане частиною веломаршруту «Борщагівка-Центр».
Ще один важливий інфраструктурний об’єкт – Бессарабська площа. На сьогодні промодельовано рішення з перекриттям частини самої площі та створення пішохідної зони. Завдяки комплексній схемі реорганізації Бессарабської площі та вулиці Басейної буде продовжена велосипедна інфраструктура, запроєктована на бульварі Лесі Українки.
«Також після відповідного опрацювання нових схем дорожнього руху велосмуги з’являться на вулицях Січових Стрільців, Генерала Алмазова, Московській, Львівській площі, бульварі Лесі Українки, Політехнічному провулку тощо», – зазначив Густєлєв.
Протягом 2020 року велосмуги і велодоріжки з’явились на вулицях Пушкінській, Рейтарській, Золотоворітській, Ярославів Вал, Івана Франка, Академіка Білецького, Стрілецькій, Бастіонній, Ольгинській, Заньковецької, Олеся Гончара, В’ячеслава Липинського, Туполєва, пров. Володимирському, просп. Любомира Гузара, б-рі Леоніда Бикова, Володимирському узвозі та інших.
Нагадаємо, під час великодніх свят на проспекті Перемоги, 67 біля ЖК «Сан-Франциско» SAGA Development будівельники розібрали дорожнє огородження та бордюр, частину двосторонньої велосипедної доріжки, смугу газону та почали влаштовувати паркувальну кишеню.
10 травня на цій ділянці пройшла акція «Відбиваємо тротуар, велодоріжку та газон на Нивках у знахабнілого забудовника!». Велосипедисти та всі небайдужі кияни вийшли на акцію, щоб відновити справедливість, щодо зруйнованої велосипедної доріжки та тротуару.
Як повідомлялося, у суботу, 5 червня, у столиці відбудеться акція «Всеукраїнський велодень в Києві». Акція буде проходити у форматі масового параду велосипедистів та користувачів легкого персонального транспорту центральними вулицями міста.