Росія заявила, що навчилася ремонтувати двигуни західних літаків
Росіяни стверджують, що навчилися ремонтувати авіадвигуни CFM56-5B і 7B, які є одними з найпопулярніших у світі
Через два роки санкцій технічний підрозділ приватної авіакомпанії Росії S7 нібито навчився ремонтувати авіадвигуни літаків Boeing 737 та Airbus A320. Про це російському виданню «Комерсант» розповіли джерела у трьох авіакомпаніях країни-агресорки.
Видання пише про двигуни CFM56-5B і 7B, які вважаються одними з найпопулярніших у світі. В Росії їх налічується близько 800, а найбільша кількість перебуває в експлуатації у групи «Аерофлот».
Санкції США та ЄС, запроваджені через війну в Україні, ще у лютому 2022 року позбавили російських авіаперевізників підтримки виробників. Авіакомпанії РФ майже не мали можливості для вивезення техніки на капремонт за кордон, а найскладніші роботи, пов'язані з відновлення гарячої частини двигунів, не були освоєні, розповіло одне з джерел «Комерсанта».
До введення санкцій освоєння ремонту гарячої частини двигуна в Росії вважалося недоцільним через високу вартість за наявності закордонних сервісів. Не дивлячись на те, що з початку повномасштабної війни у росіян були великі проблеми з обслуговуванням літаків, тепер вони заявляють, що рівень технологій, що застосовуються в CFM56, «не виглядає дуже складним» для Росії.
S7 планує надавати послуги з капремонту модулів турбіни низького тиску (ТНД), компресора низького тиску (КНД) та гарячої частини – газогенератора. За словами одного зі співрозмовників видання, капремонт ТНД та КНД CFM56 може тривати 70-80 днів. При цьому росіяни стверджують, що вартість нібито буде порівняна з цінами за кордоном «і буде нижчою, ніж ціна покупки» двигуна, бувшого у використанні.
Через зниження виробництва та зростання попиту на вживані двигуни з боку Росії у світі виник дефіцит CFM56, особливо складно знайти CFM56-7B, кажуть співрозмовники видання. CFM56 – один із найпоширеніших у світі двигунів, зазначає директор з досліджень та розробок Infomost Consulting Олексій Синицький. За його словами, модель відома тривалим терміном служби: типовий наліт залежно від умов експлуатації становить 40-60 тис. льотних годин, або 10-20 тис. злітно-посадкових циклів без зняття з крила, що становить 8-12 років.
Нагадаємо, в московському аеропорту «Домодєдово» спецмашина з водою пошкодила найдорожчий пасажирський літак Airbus А380 авіакомпанії Emirates під час його підготовки до рейсу Москва – Дубай. Під час обслуговування літака A380-800 рейсом EK-134 Москва-Дубай повітряне судно отримало ушкодження при зіткненні з автомобілем технічної служби. Рейс скасували.
Раніше на борту літака авіакомпанії «Россия», що здійснював рейс з Сочі в Красноярськ, на висоті 11 000 метрів в «Боїнгу» сталася розгерметизація салону. При цьому, за словами пасажирів, не у всіх в салоні випали кисневі маски, оскільки борт дуже старий.
До слова, російський виробник військових і цивільних літаків «Іркут», який минулого літа перейменувався на «Яковлєв», входить до російського державного оборонного конгломерату «Ростех» успішно обходить міжнародні санкції і закуповує військову техніку з-за кордону з 2022 року. За цей час він закупив за кордоном військового обладнання на суму майже $500 млн.